Crítica de herbookss

herbookss
23 May 2024
Des de ja us aviso que el protagonista d'aquesta història us caurà malament, molt malament. En Gorô és un home egoista, pretensiós, dèspota, masclista, abusiu, dominador... i podria seguir. El pitjor és que ell no se n'adona i viu creient que és una persona excel·lent i exitosa, sobretot per ser el president d'una important empresa, per tenir molts diners, mantenir una família "estable i exemplar" i fer en tot moment el que li ve de gust. I la veritat és que el càrrec no ho ha aconseguit per mèrits propis, va ser herència del seu pare i el seu avi, i la seva família viu aguantant les seves mentides i infidelitats amb moltes amants. El Gorô viu molt tranquil i segur fins que una sèrie d'esdeveniments fan que tota la seva estabilitat comenci a enfonsar-se i el seu món s'ensorri.

Com viu una persona així la caiguda? Serà per fi conscient dels seus errors i de que ha sigut el seu propi egoisme i males decisions les que l'han portat fins allà? Li servirà aquesta experiència com a aprenentatge o continuarà excusant-se i pensant que la culpa la tenen tots els altres? És curiós assistir al flux de pensaments d'algú així i com afronta el procés d'enfrontar-se a la veritat. Perquè, com ha arribat Gorô a ser així? Què hi ha del seu passat, la infantesa, la relació amb els pares...? Hauran influït les seves circumstàncies personals i vivències en allò que s'ha convertit? Pot això justificar segons quin comportament?

El que més m'agrada de les novel·les d'Aki Shimazaki, i en concret d'aquesta pentalogia, és la riquesa dels seus personatges. de qui teníem una vaga imatge i una idea més o menys preconcebuda, se'ns obre un món personal i amagat que ens fa conèixer-lo a fons i entendre com ha arribat fins a aquest punt. És la prova que les aparences gairebé mai no són el que semblen i que de vegades jutgem algú amb massa facilitat. Amb una narració senzilla i sense gaires floritures és capaç de construir històries personals complexes però fluides i que t'atrapen des de la primera pàgina.