Crítica de Lesulleresdellegir

Lesulleresdellegir
22 September 2022
Després d'un cas internacional traumàtic, la Valentina Palau torna als Mossos d'Esquadra amb un cas que arribarà fins a la porta de casa seva. Una cosina que torna a casa, regals sospitosos i una propietat a Pas de Bocmort, un poble perdut enmig de la muntanya, faran que la mossa i el seu company rebusquin entre els arxius d'un cas tancat que va ocupar moltes portades.

Amb un ritme trepidant, 'Lluna vella' de Maria Sardans ens porta a una Barcelona elitista, doncs, segons sembla, la nostra protagonista és l'hereva dels Pi i Blanquerna, una de les famílies més influents del país. Serà estirant el fil dels diaris vells del seu avi que la Valentina anirà descobrint els secrets més ben guardats de la família: allò que passava les nits de lluna vella. Tot mentre intenta recuperar el que era la seva vida abans de l'anterior cas i esquiva les mirades dels periodistes i influencers del moment.

Per si no us n'havíeu adonat, en aquesta novel·la s'hi entrellacen tants fils com al joc de plegar el cordill. Per una banda, el nou cas amb el qual treballa la Valentina, per l'altra, la seva família; sense deixar-nos un passat que ja sembla tancat, els seus negocis extraoficials o els seus sentiments amorosos (confesso que m'encanten aquests petits drames 🤭) ... És per això que els primers capítols preguen una atenció que, si us agrada el gènere, no us costarà prestar-li. Encara més amb un personatge tan carismàtic com el de la Valentina. No ho dic per dir, la tensió es manté fins al darrer capítol. Els que l'heu llegit, us heu adonat que Sardans deixa una escletxa oberta?

Ara bé, tot i que he pogut seguir el cas, sí que fa moltes referències a uns fets anteriors que potser hagués captat millor si hagués llegit 'L'àngel negre'.