Crítica de Passiopelsllibres

Passiopelsllibres
19 November 2020
El secret del meu turbant ens parla de la vida de la Nadia Ghulam, afganesa i totes les peripècies que va passar per poder tirar endavant la seva família. D'aquesta lectura m'ha meravellat que fos tant valenta com per fer-se passar pel seu germà i d'aquesta manera arribar a llocs on no tenia accés al ser dona. Va poder aprendre a llegir i estudiar, arribant a la Universitat. Una lectura increïble i molt enriquidora. Se't posa els pèls de punta en determinats moments. És un llibre que es llegeix molt ràpid però que et deixa amb l'ai al cor i amb ganes de més.
Una lectura complicada. Una lectura que parla de lluita, de voler tirar endavant. Com tirar endavant en un país que ha estat en guerra. Un país on les dones tenen prohibit moltes coses. Un llibre dur i fascinant. Un retrat de l'amistat, de la guerra, de les penúries. M'imagino tot el què havia de fer i em meravella que no la descobrissin. També vull destacar la sensació que dóna el llibre que el poble afganès sigui tant hospitalari, que s'ajudin de manera tant desinteressada. Hi ha un altre moment que em va saber molt greu per ella i és quan la rebutgen, després de tot el què havia passat/ sofert, el rebuig era l'última cosa que necessitava.

El secreto de mi turbante nos habla de la vida de Nadia Ghulam, afgana y todas las peripecias que tuvo que pasar para poder ayudar económicamente a su familia. de esta lectura me ha maravillado que fuera tan valiente como para hacerse pasar por su hermano y de esta manera llegar a lugares donde no tenía acceso al ser mujer. Pudo aprender a leer y estudiar, llegando a la Universidad.
Una lectura increíble y muy enriquecedora. Se te ponen los pelos como escarpias en determinados momentos. Es un libro que se lee muy rápido pero que te deja con el corazón encogido y con ganas de más.
Una lectura complicada. Un escrito que habla de lucha, de querer sobrevivir, de cómo tirar adelante en un país que ha estado en guerra. Un país donde las mujeres tienen prohibidas muchas cosas. Un libro duro y fascinante al mismo tiempo. Un retrato de la amistad, de la guerra y de las penurias.
Me imagino todo lo que tuvo que hacer y me maravilla que no la descubrieran. También quiero destacar la sensación que da el libro es la hospitalidad del pueblo afgano, que se ayuden de esta manera tan desinteresada. Hay un momento que me supo muy mal por ella y es cuando la rechazan, después de todo lo que tuvo que pasar/ sufrir, el rechazo era la última cosa que necesitaba.