Crítica de ElblogdeSeshat

ElblogdeSeshat
21 May 2023
"Reduce&Reuse&Read", és un dels eslógans d'una molt coneguda cadena de llibreries de segona mà. Molt encertat si tenim en compte que molts llibres descartats per diverses circumstàncies poden trobar una nova vida rere les portes d'aquests tipus de comerç en el que els lectors xalem en busca d'una nova aventura,.

I quina aventura he trobat entre les pàgines de Tota una vida per recordar de la Núria Pradas! com n'he gaudit de la història de la Sophie Simmons!, personatge de ficció inspirat en les primeres dones que van voler destacar en el món de l'animació i desenvolupar tasques reservades exclusivament als homes.

L'ambientació del llibre m'ha semblat meravellosa. L'autora fa que visquem la precarietat d'una època gris entre La gran depressió i el final de la 2ª GM, de manera que durant la lectura del llibre m'he sentit captivada completament per la travessa de la Sophie de l'adolescència a l'edat adulta, passant pel primer rebuig laboral i el primer amor. Les seves vivències al Hollywood dels anys 30 on arriba amb una maleta plena de somnis i poc més i en el que esdevé la seva vida, plena d'una paleta de colors tant diversos com els
que ens explica es van fer servir per la creació del primer llargmetratge de Disney Estudis: Blancaneus i els set nans.

En aquest sentit, he gaudit molt de tots els aspectes tècnics del procés d'animació a principis del SXX on tot es feia d'una manera artesanal i de l'evolució de l'imperi Disney, i els clarobscurs d'un personatge icónic del món de l'animació.

En resum, Tota una vida per recordar m'ha semblat una novel.la fantàstica que equilibra molt bé tota la part humana i sentimental (família, amistat, amors i experiències vitals bones i dolentes) amb un rerefons original i poc explotat com l'animació en la primera part del S.XX.

La he gaudit molt i la recomano sens dubte.