Crítica de ElblogdeSeshat

ElblogdeSeshat
29 March 2024
Les meves primeres cinc estrelles de l'any són per a aquest llibre. de formes elegants, prosa hipnòtica i ànima de clàssic, L'aniversari secret m'ha encantat ja que reuneix molts elements que m'agrada trobar en una novel·la. Segueix el misteriós passat familiar de l'anciana Dorothy Smithan, a través de la recerca del mateix per part de la seva ja madura filla Laurel i el seu germà petit Gerry. Tots dos van viure una experiència traumàtica molt temps enrere en què la seva mare es va veure involucrada. Aquest, es va desvetllant a poc a poc, alternant diverses línies temporals, i malgrat la seva longitud, l'interès no decau en cap moment.
És un llibre de personatges, especialment les protagonistes, de la història del passat Vivien i Dorothy en el que la Kate Morton es pren el seu temps perquè arribem a conèixer al mil·límetre la seva personalitat. La història és original, addictiva i canvia el ritme i gira quan ho ha de fer.
Pot una persona guardar gelosament el seu passat durant dècades? Hi ha secrets familiars què és millor no desenterrar? Què faries si la vida et donés una altra oportunitat? Quantes vegades es pot viure l'amor romàntic?
Altament recomanable.