Crítica de David11

David11
06 November 2023
Aquest curiós àlbum il·lustrat de d'Oliver Jeffers combina les imatges fotogràfiques d'una casa encantada, amb els seus tons grisos i obscurs, amb la senzilla imatge d'una solitària xiqueta que es passa l'estona buscant un fantasma sense ser capaç de trobar-lo.
Es una història senzilla, pensada com a un joc per als més menuts en el qual els fantasmes no són sers als quals tenir por, més bé són uns sers enjogassats que van amagant-se i fent bromes i ruidets per la casa.
El llibre funciona per la seua curiosa forma de mostrar els fantasmes mitjançant unes pàgines transparents que es superposen a les imatges de la casa i de segur que farà la delícia dels més xicotets tractant de descobrir on apareixeran els fantasmes.
En quant a la utilització de fotografies reals de la casa en tal de dibuixos... tal vegada a mi no és la solució que més m'agrada, però he de reconèixer que funciona adequadament. En quant a la història, també crec que es queda en una repetició del mateix patró al llarg de tot el volum. Potser hauria sigut més motivant algun tipus de gir final o una informació diferent per a tancar la infructuosa recerca de la xiqueta.
De qualsevol manera és un àlbum que de segur agradarà als més menuts.