Crítica de LaPetitaLlibreria

LaPetitaLlibreria
21 February 2022
Avui ens retrobem amb una obra que ens ofereix l'Editorial Les Hores.
Som molt fans d'aquesta editorial doncs les seves portades son simples i fugen de les pretensions degradant un sol color i amb una il·lustració més aviat petita per donar tota la força i valor al títol i a l'autor.
Aquí resideix la seva grandesa doncs sempre ens apropen obres aclamadíssimes d'altres països per tal que les puguem descobrir i gaudir i alhora tenir a l'abast joies de la literatura internacional en català.
Totes elles són obres que exploten el seu missatge com un míssil, no deixen indiferent i mostren vides i histories que ens conviden a la reflexió i a replantejar-nos fins i tot la manera en què vivim.
Aquest cop ens presenten Cap més veu on la seva protagonista serà carn de una evolució psicològica tremenda i d'uns esdeveniments que posen la carn de gallina.
Una dona que viu a Algèria serà la clau per obrir una història que enganxa.
Aquesta dona comet l'assassinat del seu marit i en aquesta obra la coneixerem abans dels fets, durant la decisió, durant el seu periple a la presó i en la seva reinserció a la societat.
Gairebé podem parlar que tenim entre mans a quatre protagonistes diferents doncs el seu caràcter i la seva vida canvien moltíssim d'un escenari a un altre.
Ja fóra de la presó crea com un refugi a casa seva per tal de defugir del focus d'atenció del veïnat i es retreu totalment.
Només podrà establir un diàleg profund i enriquidor per ambdues una escriptora que s'especialitza i investiga sobre la criminalitat entre dones.
Què la va dur a fer tan nefast assassinat? Què va sentir a la presó? Com es sent amb la nova llibertat? L'ha recuperada o segueix sent presonera?
Esdeveniments, emocions i estigmes socials es donen la mà en una novel·la on el debat ètic i moral estan a l'ordre del dia.
Una manera que té la protagonista de posar-se davant el mirall i curar velles ferides, culpes i retrets.
Aquesta obra excepcional que ens ofereix la Maïssa Bey i podem gaudir gràcies a la tasca de traducció de l'Anna Casassas i Figueras és un indispensable per aquestes darreres tardes d'hivern amb una bona tassa de té a prop.
No ho dubteu i descobriu-la.
No sereu els mateixos després de la seva lectura!

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..