Editorial: Edicións Xerais (17/02/2022)

Aurora é nova, independente, ten traballo, amigas, vive soa na cidade, le novelas eróticas, sae cando quere e déitase con quen lle prace. Todo sería perfecto... se non fose porque na súa existencia case nada vai como debería. A súa vida cambalea, a súa parella abandonouna, foxe das súas amigas para non ter que dar explicacións e prefire manterse afastada da familia. Un día, por casualidade, Aurora coñece a Brais, un neno de dez anos, curioso, impertinente, con pinta... >Voir plus

Críticas, Reseñas y Opiniones (7) Ver más Añadir una crítica
MayteRatitadebiblio
 28 November 2022
Non penses nun elefante rosa, o su traducción al castellano, No pienses en un elefante rosa, es una curiosa y atípica novela. No dejamos de estar ante la conocida historia de treintañera tras ruptura sentimental, lidiando con su trabajo, familia y amigos mientras intenta reconstruir su vida. ¿Qué diferencia entonces esta novela y cuál es su originalidad? Pues que nuestra protagonista, sufre una enfermedad mental, concretamente TOC, que le provoca importantes problemas de ansiedad y cierto aislamiento social. Y es aquí donde reside la importancia de esta novela, en una sociedad en la que todos usamos banalmente palabras como TOC, estrés, ansiedad, la historia de Aurora, cuyo argumento es totalmente circunstancial, nos asomará, en primerísima persona, al abismo de lo que realmente significa una enfermedad mental, la desazón, la incomprensión, y la lucha diaria tanto de la propia persona, como de su círculo más cercano.

Varios son los puntos fuertes de esta lectura. Desde Aurora con la que sufrimos página a página con sus aciertos y sus errores, pasando por Brais, un niño que se convierte de forma casual en su compañero de aventuras y que refleja la inocencia y el valor de las pequeñas cosas, la novela contiene un elenco de personajes profundos, cercanos y llenos de carga humana. El humor que desprende el texto es otro de sus puntos fuertes, sorprende como mediante él, la autora ha sabido dar ese toque de esperanza y dulzura a un tema que necesita dejar de ser un tabú social. Todos tenemos un elefante rosa dispuesto a asomar en cualquier momento.

Lectura muy ligera y recomendable, no por su argumento en sí, si no por el importante trasfondo que como sociedad no debemos dejar de comprender y sanar. @yanezantia, voz en auge del panorama literario gallego, ha dado en el clavo con una historia que se quedará tiempo conmigo.

Chuspaixonporler
 18 August 2023
A autora aborda nesta novela, de xeito moi orixinal pero tamén de forma real un problema de saúde mental.

O longo de máis de 400 páxinas repartidas en cinco bloques, que coinciden cos elementos que compoñen o TOC e un epílogo, coñeceremos o presente e tamén o pasado de Aurora, unha muller nova, que vive soa, ten un bo traballo que lle permite estar economicamente tranquila, le novelas eróticas e gústalle de cando en vez saír de copas e ter sexo con quen lle pete.

Pero cando a vamos coñecendo mellor e viaxamos o mundo interior desta muller, vemos as constantes loitas internas e sentiremos a súa angustia, o seu malestar e incomodidade.

Aurora é moi esixente consigo mesma, estase sempre a insultar, menosprézase e tamén síntese culpable. Vemos o cruel que pode ser cos quen máis a queren sen embargo isto é unha ferramenta que emprega para evitar facerlles dano, para protexelos dela. Porque para ela, que sempre buscou ser a mellor, que non viran as súas debilidades, non é nada doado recoñecerse enferma a aínda moito menos contalo.

Menos mal que un bo día, un espelido neno de dez anos, Brais crúzase con ela e vaille trastocar o seu día a día e que nos van dar moitos momentos moi divertidos.

Sempre que se fala deste trastorno búscaselle a graza, sen embargo aquí vemos que non ten ningunha e que se pasa verdadeiramente mal. A autora danos unha visión real e non ideal deste problema e do difícil que é saír del e non sempre se consegue. E, tamén, sinala a inexistencia dunha saúde mental pública e a necesidade de ter recursos económicos para poder pagar as consultas. Neste caso pode facelo e aínda así elle difícil saír adiante pero, os que non que non teñen medios económicos, que fan?

Ademáis da saúde mental hai outros temas de fondo como a vulnerabilidade e a explotación laboral dos inmigrantes irregulares, o machismo e a violencia de xénero.
Beavazquez_
 14 September 2023
[GAL] A pesar de que acabo de comezar a coñecer a súa obra e aínda me queda moito por ler, recoñézome unha fan absoluta de Antía Yáñez (recoméndovos encarecidamente ler os seus artigos para la Revista Luzes).

En Non penses nun elefante rosa fíxome empatizar moitísimo con Aurora, a súa protagonista. Teño que dicir que cheguei a pasalo un pouco mal, porque as súas obsesións creábanme picos de ansiedade (unha, que ten as súas cousiñas), pero precisamente por coñecer o que os problemas mentais poden chegar a ocasionar nunha persoa, sentía moi reais todas as escenas.

Non obstante, a pesar dos momentos "desagradables" da novela, a realidade é que nos atopamos ante unha historia de amizade e superación persoal, alén da visibilidade da importancia da saúde mental.

Ogallá todas as persoas con problemas de saúde mental teñan ao seu carón algún Brais que lles axude a ver a luz ao final do túnel.

[CAS] A pesar de que acabo de comenzar a conocer su obra y aún me queda mucho por leer, me reconozco una fan absoluta de Antía Yáñez (os recomiendo encarecidamente leer sus artículos para la Revista Luzes).

En Non penses nun elefante rosa me hizo empatizar muchísimo con Aurora, su protagonista. Tengo que decir que llegué a pasarlo un poco mal, porque sus obsesiones me creaban picos de ansiedad (una, que tiene sus cositas), pero precisamente por conocer lo que los problemas mentais pueden llegar a ocasionar en una persona, sentía muy reales todas las escenas.

No obstante, a pesar de los momentos "desagradables" de la novela, la realidad es que nos encontramos ante una historia de amistad y superación personal, más allá de la visibilidad de la importancia de la salud mental.

Ojalá todas las persoas con problemas de salud mental tengan a su lado algún Brais que les ayude a ver la luz al final del túnel.
Bookworm
 27 May 2022
"Non penses nun elefante rosa"/”No pienses en un elefante rosa” es mi primer acercamiento a la obra de Antía Yañez y desde ya os digo que me encantará volver a leerla, porque aunque para mí esta no ha sido una novela de esas de cinco estrellas, tiene más que ver con cómo me he sentido respecto a Aurora, la protagonista , que con el libro en sí.
Y es que Aurora padece TOC, esa palabra que utiliza un montón de gente para tonterías varias y que tras leer este libro, lo mismo deberían plantearse cambiar.
A simple vista la vida de Aurora parece bastante ideal, tiene amigas (con las que apenas habla), un buen trabajo (donde tampoco se relaciona con casi nadie), tiene su propio piso y vive sola (lo ha dejado con su novio hace poco) y se acuesta con quien le da la gana sin darle explicaciones a nadie, pero su obsesión por la limpieza y la desinfección constante derivada de un alto nivel de exigencia con ella misma, está haciendo mella en su salud mental y la están convirtiendo en un persona solitaria que mantienen una lucha diaria con sus propios pensamientos y prefiere alejarse de todos para no tener que dar explicaciones de cómo se siente realmente.
Acompañando a Aurora en esta historia y en sus problemas diarios tenemos a Brais, su vecino, un niño de 10 años, que, aunque ni ella misma se lo pueda creer, acabará siendo de gran ayuda y añadirá a la novela un punto de humor que le viene muy bien a la historia.
Y digo esto último a mí Brais me ha servido para equilibrar todo el nerviosismo que me ha hecho sentir Aurora y he pensado muchísimo en lo duro que tiene que ser vivir con un TOC y también ser el amigo o familiar de alguien que lo padece. Creo que es algo que la autora refleja muy bien, además de tratar temas tan importantes como el amor, la familia, el machismo, la inmigración, las dificultades para encontrar una atención adecuada a este problema con la sanidad actual y la denuncia de que muchos pacientes no se pueden tratar de forma privada porque el alto coste que supone. Una novela muy actual, fresca, dura y divertida a la vez que me ha gustado mucho.

Enlace: https://bitacorademislectura..
TamaraUp
 18 February 2024
Unha historia onde a protagonista principal é a saúde mental. Si, representada en Aurora. Unha rapaza a cal ten esa vida idílica e de estereotipos cumplidos (traballo, fogar, parella..) Sen embargo, as dificultades para levar o seu día a día non opinan o mesmo. Un transtorno exemplificado dende o real, con humor, sendo unha historia lixeira e refrescante así como cruda e complexa, xa que afrontar as dificultades que nos ocasionan os pensamentos non sempre é doado e pedir axuda segue estando estigmatizado. Ao longo das páxinas romperanse tabúes, amosarase o amor e cariño de diferentes personaxes que mostran a preocupación por ela e valorarase o acompañamento profesional. Aurora demostra que ter guías e ferramentas nos facilitará unha vida máis amable e plena e que a valentía e fortaleza nada ten que ver co poder con todo. Unha grata lectura sobre o TOC máis alá de ensaios.
Citas y frases (8) Ver más Añadir cita
ChuspaixonporlerChuspaixonporler18 August 2023
Dixo que podía contarlle o que quixese. Xa, claro. E que carallo facemos cando non podemos, non sabemos, verbalizalo? Dóeme un pé. Doéme o ombro. Doéme o estómago. Doéme...Que carallo me doe a min?
RojaBlancaYSangreSuciaRojaBlancaYSangreSucia07 June 2022
Supoño que niso consiste medrar: en decatarte de que todo o que che contaron sobre a vida é mentira.
RojaBlancaYSangreSuciaRojaBlancaYSangreSucia19 June 2022
O amor é a sentimento universal menos común en todo o mundo. Non hai dous amores iguais.
Lectora23Lectora2305 April 2023
O mundo non está feito para os que dubidan.
RojaBlancaYSangreSuciaRojaBlancaYSangreSucia07 June 2022
Falar é moi difícil cando hai tantas cousas da túa vida que non queres que se saiban. As series, o tempo e os fillos que non se teñen non dan para moito.
otros libros clasificados: salud mentalVer más

Literatura española

¿Quién es el autor/la autora de Episodios Nacionales?

Emilia Pardo Bazán
Benito Perez Galdós
Rosalía De Castro
Gustavo Adolfo Bécquer

Thèmes : literatura españolaCrear un test sobre este libro