Editorial: Més Llibres (01/09/2018)

Calificación promedio : 4.21/5 (sobre 7 calificaciones)
Només tinc set anys, però entenc que aquest és el fet, més que cap altre, que fa que la meva família sigui diferent: no anem a l’escola. Al pare el preocupa que el govern ens hi obligui, però no pot, perquè no sap que existim. No tenim historial mèdic perquè vam néixer a casa i mai no hem visitat cap metge. No tenim expedient escolar perquè mai no hem posat els peus en una aula. En aquest moment, segons l’estat d’Idaho i el govern federal, no existeixo.

>Voir plus

olgasololibros
 25 October 2023
Novela autobiográfica desgarradora, donde Tara nos cuenta su vida y como la educación le dio las herramientas necesarias para abrir su mente.
“Podéis llamarlo transformación. Metamorfosis. Falsedad. Traición. Yo lo llamo una educación
Nacida en las montañas de Idaho y crecido en armonía con una naturaleza grandiosa y doblegada a las leyes que establece su padre, un mormón fundamentalista convencido de que el final del mundo es inminente. Ni Tara ni sus hermanos van a la escuela ni acuden al médico cuando enferman. Todos trabajan con el padre, y su madre es curandera y única partera de la zona. Pone por primera vez los pies en un aula a los diecisiete años. Pronto descubre que la educación es la única vía para huir de su hogar, aunque para ello deba romper los lazos con su familia.
Contada en primera persona. Narración equisciente.
Relato duro, pero inspirador. Cómo nos hace ver que las creencias tan arraigadas que uno puede tener, pueden no ser ciertas. Una lección de superación desde la ignorancia, el aislamiento y la opresión; hacia una personalidad totalmente nueva.
Una lectura que no te dejará indiferente.
avegadesllegeixo
 08 December 2021
CATALÀ:

No es pot parlar d'aquest llibre sense dir que és una història impactant, tant, que hi ha passatges que no semblen reals, però ja ho diuen que la realitat supera la ficció.

La Tara ens explica la seva vida i ens podríem quedar amb tot el que parla de la manera com va ser criada, sense papers, sense anar a l'escola ni al metge, preparant-se per a la fi del món i sense tenir contacte amb la resta de societat. Amb un pare extremista radical, una mare absent com a tal i una part dels germans acomodats en aquesta manera de viure, una relació familiar malaltissa i tòxica. Però jo em quedo amb la transformació que es produeix en la protagonista gràcies a l'educació.

La Tara era una estranya dins la seva pròpia família que aconsegueix fugir i convertir-se en una altra persona. L'educació, un cop aconsegueix entrar a la universitat sense anar prèviament a l'escola, li va permetre obrir la ment i triar què pensar. L'educació la va salvar d'una vida terrible.

És a dir, aquest és un llibre de transformació i com ha dit la pròpia autora 'l'ideal de l'educació té a veure amb el fet que una persona es transformi i, el més meravellós és que l'encarregat d'aquesta transformació és un mateix'.

Vaig llegir el llibre gràcies a una lectura conjunta organitzada a #elreductecatalà i l'opinió general va ser que és un llibre trist i punyent, però que al mateix temps transmet esperança i optimisme.

Us animeu a llegir la vida de la Tara?

ESPAÑOL:

No puedo hablar de este libro sin decir que es una historia impactante, tanto, que hay pasajes que no parecen reales, pero ya dicen que la realidad supera la ficción.

Tara nos cuenta su vida, y nos podríamos quedar con todo lo que habla de la manera como fue criada, sin papeles, sin ir a la escuela ni al médico, preparándose para el fin del mundo y sin tener apenas contacto con el resto de la sociedad. Con un padre extremista radical, una madre que no ejercía como tal y una parte de los hermanos acomodados en esta manera de vivir, una relación familiar enfermiza y tóxica. Pero yo me quedo con la transformación que se produce en la protagonista gracias a la educación.

Tara era una extraña dentro de su propia familia que consigue huir y convertirse en otra persona. La educación, una vez consigue entrar en la universidad sin haber ido previamente a la escuela, le permitió abrir la mente y escoger que pensar. La educación la salvó de una vida terrible.

Es decir, este es un libro de transformación y como ha dicho la propia autora 'el ideal tiene que ver con el hecho de que una persona se transforme y, lo más maravilloso es que el encargado de esta transformación es una mismo'.

Leí el libro gracias a una lectura conjunta organizada en #elreductecatalà y la opinión general fue que se trataba de un libro triste e impactante, pero que al mismo tiempo transmite esperanza y optimismo.

¿Os animáis a leer la historia de Tara?
Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..
LaPetitaLlibreria
 05 June 2020
Feia molt de temps que no tenia entre les meves mans un llibre que em sorprengués tant, us parlo del llibre “Una educació” de Tara Westover, que ens apropa l’editorial Més llibres.
En aquest llibre la Tara ens explica les seves memòries en un relat magnífic, pròxim, desgarrador i sincer.
Tara Westover va créixer a les muntanyes occidentals dels Estats Units. Va ser criada en una família de mormons fonamentalistes que vivia preparant-se per a la fi del món. de nena mai va trepitjar un metge, no disposava de certificat de naixement i la primera vegada que va trepitjar una classe tenia disset anys.
El que si va aprendre, amb els seus sis germans va ser a domar cavalls, a recollir herbes per al negoci de la seva mare com a llevadora i a remenar deixalles per trobar metalls per vendre'ls. Westover va tenir una infància feliç però dura, de vegades brutal.
Al llibre “Una educació” explica com l'educació la va convertir en una altra persona. Un canvi que li va costar a bona part de la seva família, però del què no se'n penedeix.
Després de la seva primera trobada amb l'ensenyament, en una dècada es va graduar magna cum laude a la Brigham Young University, va obtenir una beca per anar a Cambridge, va ser professora visitant a Harvard i va tornar a Cambridge on es va doctorar en Història el 2014.
“Una educació” és el difícil camí de tot aquest aprenentatge, que la va acabar portant de les muntanyes d'Idaho a les millors universitats del món. Quan llegim a Westover ens trobem una història de superació, de transformació, de canvi. Com diu ella mateixa al seu llibre: “Podríem anomenar-ho transformació, metamorfosi, falsedat, traïció. Jo en dic educació”.
JOSEFINA64
 25 January 2022
Libro maravilloso que emociona y pone los sentimientos a flor de piel. Es una historia de superación: de superar los límites y los sentimientos de culpa de la protagonista, que es también la autora. Hay pasajes que ponen los pelos de punta, y piensas que no pueden ser reales. Y nos deja varios mensajes: con fuerza de voluntad y fortaleza, se consigue todo, por mucho que cueste.
olgasololibrosolgasololibros18 October 2023
Lo que pasa con una crisis emocional es que no importa como sea de obvio que tienes una: de alguna manera, para ti no es obvio.
olgasololibrosolgasololibros17 October 2023
Es extraño cómo das a la gente que quieres tanto poder sobre ti.
olgasololibrosolgasololibros17 October 2023
Dijo que me quería pero que aquello le superaba. No me podía salvar. Sólo yo podía.