Crítica de avegadesllegeixo

avegadesllegeixo
17 November 2020
CATALÀ:

Ja coneixeu la meva addició a la col·lecció Petits Plaers de Viena Edicions. Aquest cop us presento el llibre Dos amics d'Ivan Turgénev.

Aquesta és una petita història que ens explica l'amistat entre de dues persones molt diferents però que es complementen perfectament, en Borís i en Piotr.

A través de descripcions curtes però molt acurades, i amb grans dosis d'humor intel·ligent, ens explica l'aventura que viuen tots dos per buscar una esposa per Borís. Durant aquesta recerca ens ensenya les diferències de classes en la Rússia del moment.

És una història d'amor i amistat amb un final inesperat que m'ha agradat molt. Es tanca el cercle d'una manera molt natural.

Us el recomano molt per iniciar-vos als clàssics russos. És una obra curta i entretinguda però que no té res a envejar a altres grans clàssics més coneguts.

Us heu endinsat a la literatura russa? Quins llibres heu llegit? Fa anys vaig llegir Guerra i pau de Lev Tolstoi i tinc pendent Anna Karènina del mateix autor. D'aquesta mateixa col·lecció he llegit El braçalet de granats d'Aleksandr Kuprín. Me'n recomaneu algun altre?

ESPAÑOL:

Es conocida mi adicción a la colección Pequeños Placeres de Ediciones Invisibles. Esta vez os presento el libro Dos amigos de Ivan Turgénev.

Esta es una pequeña historia que nos explica la amistad entre dos personas muy diferentes pero que se complementan a la perfección, Borís y Piotr.

A través de descripciones cortas muy detallistas, y con grandes dosis de humor inteligente, nos explica la aventura que viven los dos a la hora de buscar una esposa para Borís. Durante esta búsqueda nos enseña las diferencias de clases en la Rusia del momento.

Es una historia de amor y amistad con un final inesperado que me ha gustado mucho. Se cierra el círculo de una manera muy natural.

Os lo recomiendo mucho para iniciaros a los clásicos rusos. Es una obra corta y entretenida que nada tiene que envidiar a los grandes clásicos más conocidos.

¿Os habéis adentrado en la literatura rusa? ¿Qué libros habéis leído? Hace años leí Guerra y paz de Lev Tolstoi y tengo pendiente Anna Karènina del mismo autor. de esta misma colección he leído El brazalete de granates de Aleksandr Kuprín. ¿Me recomendáis algún otro?

Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..