Editorial: Llibres del Delicte (07/06/2021)

Calificación promedio : 3.5/5 (sobre 2 calificaciones)
Un escriptor d’èxit demana a la detectiva Adriana Miralles que investigui les amenaces que rep. Creu que a darrere hi ha un grup de dones que s’han rebel·lat contra la seva última obra en què tracta un cas de violació real. Poc després d’això, ell apareix mort.

Qui amenaçava realment l’escriptor? Què s’amaga darrere de tot plegat? L’Adriana s’haurà d’infiltrar i investigar al voltant del servei de neteja de l’hotel on es va trobar el cadàver per desco... >Voir plus

avegadesllegeixo
 06 September 2021
CATALÀ:

Llibres del Delicte és una editorial independent catalana que aposta per la novel·la negra de qualitat i de proximitat. Vol donar a conèixer noves veus narratives del gènere en català, i a mi això m'encanta! 😍

És per això que quan es van posar en contacte amb mi per enviar-me algun dels seus llibres no vaig dubtar-ho gens, els vaig dir que sí i vaig rebre aquesta obra.

En aquest cas la detectiva Adriana Miralles (que ja havia protagonitzat l'anterior llibre de l'autora, El despertar del navegant) ha de resoldre un cas d'amenaces, aparentment senzill, que la porta a endinsar-se al món de l'hostaleria. M'ha agradat com a través de la investigació ha introduït la denuncia social sobre les condicions de les cambreres d'habitació: sous precaris, inseguretat física i laboral.

El personatge de l'Ariadna és un personatge potent i valent que li dona valor a la història (que ja és interessant d'entrada). I la relació que té amb el seu aprenent m'ha tret més d'un somriure.

Crec que, si us agraden els llibres amb acció, investigació i una bona dosi de crítica social, aquest és per vosaltres. I si no us acaben de convèncer també podeu provar de llegir-lo perquè estic segura que us agradarà.

Coneixíeu aquesta editorial?

ESPAÑOL:

Llibres del Delicte es una editorial independiente catalana que apuesta por la novela negra de calidad y de proximidad. Quiere dar a conocer nuevas voces narrativas del género en catalán, y a mi esto me encanta!😍

Por eso, cuando se pusieron en contacto conmigo para enviarme alguno de sus libros no lo dudé, les dije que sí y recibí esta obra.

En este caso la detective Ariadna Miralles (que ya había protagonizado el anterior libro de la autora, El despertar del navegant) debe resolver un caso de amenazas, aparentemente sencillo, que la lleva a adentrarse en el mundo de la hostelería. Me ha gustado como a través de su investigación ha introducido la denuncia social sobres las condiciones de las camareras de habitación: sueldos precarios, inseguridad física y laboral.

El personaje de Ariadna es un personaje potente y valiente que le aporta valor a la historia (ya de por sí interesante). Y la relación que tiene con su aprendiz me ha arrancado más de una sonrisa.

Creo que, si os gustan los libros con acción, investigación y una buena dosis de crítica social, este es para vosotr@s. Y si no os acaban de convencer también podéis probar de leerlo porque estoy segura que os gustará.

Conocíais esta editorial?

Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..
Lesulleresdellegir
 06 October 2021
Us aconsellaria que no comencéssiu aquest llibre si no teniu temps per llegir, perquè trucareu a la feina i direu que esteu malalts. Quan comences a llegir 'Aquí mano jo' de Maribel Torres no pots parar, i si li sumes la prosa àgil de Torres i que la tardor és la temporada per excel·lència de la novel·la negra...

Un antic conegut de la detectiva Adriana Miralles contacta amb ella per descobrir qui s'amaga darrere d'unes amenaces. Des que ha publicat la seva última novel·la, basada en un cas de violació real, la història ha enfadat tant a la supervivent com a l'associació feminista que li dona suport. Poc temps després, però, l'escriptor apareix mort a un hotel de la Costa Brava, on l'Adriana s'infiltrarà entre un servei de neteja cremat pels abusos i explotacions.

La detectiva Adriana Miralles és un d'aquells personatges que desitjaries tornar-te a trobar i, pel que es veu, l'autora ja li té certa estima. Decidida, amb caràcter i apassionada per la seva feina, va acompanyada d'un aprenent que és un geni de la tecnologia. Seran ells dos qui ens descobriran el món de les cambreres de pis i l'hostaleria en general, a més de tractar temes com la violència de gènere i sexual o la vulnerabilitat de les xarxes socials, en una història que té acció, misteri i una bona dosi de crítica social. Això sí, sense renunciar a l'atractiu lúdic que ha de tenir tot bon llibre de detectius.

Que m'estigui aficionant al gènere negre en català és just gràcies a editorials petites que fan una feina enorme perquè s'editi autors d'aquí i de fora en la nostra llengua. Aquest en concret és de Llibres del delicte, un segell independent que aposta i reivindica la feina de les escriptores i escriptors de novel·la negra catalans.

Otros libros de Maribel Torres (1)Ver más

¿Eres un verdadero fan de Harry Potter?

¿Qué objetousaron como traslador en el Mundial de Quidditch?

Una bota vieja
El trofeo de los tres magos
Una cerveza de mantequilla
Un cubo sucio