Editorial: Columna CAT (12/09/2019)

Calificación promedio : 4.5/5 (sobre 1 calificaciones)

Para modificar esta descripción, debes iniciar sesión

LaPetitaLlibreria
 17 octubre 2019
Farà qüestió d'uns anys que en Ferran Torrent ens va regalant obra a obra una trilogia espectacular sobre el poder situada al País Valencià.
Des de “Un dinar un dia qualsevol” i “Individus com nosaltres” que anem completant la sèrie “El segon sistema” de la que avui us presentem la seva tercera part Poder contar-ho.
Situada a la València de la mascletà de 1982 obliga al seu personatge Marc Sendra a fer un salt enrere en el temps per descobrir i esbrinar què va passar en un robatori sonat en el territori.
La gent del carrer sap moltes coses però no sap a qui explicar-ho però per sort en Marc sempre sap on començar a estirar el fil i on anar a preguntar i a sembrar el dubte.
Una obra que torna a ser tremendament coral amb personatges que fan les delícies dels paisatges socials de l'època ens condueixen cap al robatori que es va fer aprofitant la mascletá de l'any 83.
Deu minuts de soroll per fer el que es vulgui per aconseguir el botí dels 1.500 milions de pessetes.
Una obra en que les peripècies i els malabars estan a l'ordre del dia de la mateixa manera que el retrat de la societat valenciana en el context del temps.
Interessos ocults, trames ben misterioses i els personatges de sempre que enamoren es donen cita en aquesta obra que completa una sèrie que no voldríem que acabes mai.
De la mà de Columna podeu desgranar aquesta gran obra i reflexionar sobre valencià i la seva vessant més fosca i amb olor de bitllets antics.
Envoltada dels seus personatges es com un viatge a les tropelies d'un poble picar.
Us afegiu a l'aventura?
De ben segur que en Marc Sendra us necessita per esbrinar qui varen ser els lladres i el que varen fer amb els diners aconseguits en el robatori.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..

elperiodico17 septiembre 2019
En 'Poder contar-ho', el autor valenciano retoma personajes como el detective Butxana y el periodista Marc Sendra para volver a la València de 1982, con la llegada del PSOE al Gobierno.
Leer la crítica en el sitio web: elperiodico
otros libros clasificados: novela negraVer más

La novela negra en el cine

L.A. Confidential (Los Ángeles al desnudo)
La Dalia Negra (The Black Dahlia)
Dueños de la calle (Street Kings)
Dark Blue (El rostro oscuro de la ley)