Editorial: Columna Edicions (04/01/2023)

En Francesc acaba de sortir de la presó, indultat després d'haver estat condemnat per un escàndol sexual, i narra la seva pròpia història: tot el que el va portar fins a aquell lavabo de discoteca, on el van trobar vestit de dona tenint sexe amb un altre noi. Aquestes són les memòries d'infantesa, adolescència i joventut d'un nen sensible i amorós condemnat a créixer en l'ambient opressiu d'un poble de comarques dels anys vuitanta i noranta, i com va poder superar e... >Voir plus

inmams
 10 April 2023
CAT
🐬Aquesta novel·la és una historia real que podria ser ben bé de ciència ficció per tot el que li passa al protagonista. Francesc comença el seu relat des de el principi: des de el seu naixement. Ens explica la seva infantesa i la seva adolescència a un poble petit de Girona que el marcaria per sempre. Ens parla de la seva classe, els “dofins” i com va ser la vida en aquella època. En aquesta part, veiem com el protagonista va intentant trobar-se a si mateix però com la societat i gent que l'envolta fa que amagui els seus sentiments. La crueltat dels companys que li fan la vida impossible i com som de cruels moltes vegades els adolescents fan que en Francesc necessiti trobar algú que el comprengui com a refugi a la seva descoberta d'identitat, refugi que tampoc troba a la família.
⚧️Una vegada deixa enrere la escolarització obligatòria, en Francesc es va alliberant i comença a ser una mica més ell. I una nit de les primeres que surt de farra, es vesteix de dona per acompanyar una amiga i ballar amb ella, i allà a la discoteca es troba amb un conegut amb el que acaba al lavabo. Amb molta mala sort, els amics d'aquest obren la porta i els troben en situació compromesa. A partir d'aquí tot es torna borrós i al dia següent es acusat de d'agressió sexual. Com continua la seva vida i surt d'aquesta acusació, l'haureu de descobrir llegint aquest llibre. No us ho podeu perdre.
🏳️‍🌈És un llibre que parla de descoberta, d'experiències, de cerca de llibertat, d'acceptació i frustració però amb molta esperança i resiliència. Es parla d'amor i d'amistat, d'acceptació i també de discriminació, es parla d'una situació real que va passar, que continua passant i que hem d'evitar que torni a passar.
👍Un altre punt a favor d'aquesta historia és que també hi ha una part del llibre que és metaliteratura i parla de moltes novel·les que han impactat a la seva vida i que m'he apuntat per llegir.

CAST
🐬Esta novela es una historia real que podría ser bien bien de ciencia ficción por todo lo ocurrido al protagonista. Francesc comienza su relato desde el principio: desde su nacimiento. Nos explica su infancia y su adolescencia en un pueblo pequeño de Girona que le marcaría para siempre. Nos habla de su clase, los “delfines” y cómo fue la vida en aquella época. En esta parte, vemos cómo el protagonista va intentando encontrarse a sí mismo pero como la sociedad y gente que le rodea hace que esconda sus sentimientos. La crueldad de los compañeros que le hacen la vida imposible y lo crueles que son muchas veces los adolescentes hacen que Francesc necesite encontrar a alguien que lo comprenda como refugio al descubrimiento de identidad, refugio que tampoco encuentra en su familia.
⚧️Una vez deja atrás la escolarización obligatoria, Francesc se va liberando y empieza a ser un poco más él. Y una noche de las primeras que sale de fiesta, se viste de mujer para acompañar a una amiga y bailar con ella, y allí en la discoteca se encuentra con un conocido con el que termina en el baño. Con tan mala suerte que los amigos de éste abren la puerta y los encuentran en situación comprometida. A partir de ahí, todo se vuelve borroso y al día siguiente es acusado de agresión sexual. Cómo continúa su vida y sale de esta acusación, deberéis descubrirlo leyendo este libro.
🏳️‍🌈Es un libro que habla de descubrimiento, de experiencias, de búsqueda de libertad, de aceptación y frustración pero con mucha esperanza y resiliencia. Se habla de amor y de amistad, de aceptación y también de discriminación, se habla de una situación real que pasó, que sigue pasando y que debemos evitar que vuelva a ocurrir.
👍Otro punto a favor de esta historia es que también hay una parte del libro que es metaliteratura y habla de muchas novelas que han impactado en su vida y que me he apuntado para leer pronto.
inmamsinmams22 March 2023
A Barcelona, enmig d’aquella gentada, podria començar a ser qui era realment. Encara que sembli una paradoxa, em podria perdre entre la gent per trobar-me a mi mateix. Però no tenia en compte que la vida d’un mateix és un llibre que escriuen diversos autors.
inmamsinmams20 March 2023
Les paraules fan més mal que les hòsties… De les paraules no te’n pots defensar a cops. Són com una radiació tòxica i invisible que se’t fica sota la pell i et rosega les entranyes dia i nit. Que t’enverina.

Otros libros de Francesc Soler (1)Ver más