ISBN : 841227184X
Editorial: Llibres Delicte (22/03/2021)

Calificación promedio : 3.25/5 (sobre 2 calificaciones)

avegadesllegeixo
 01 December 2021
Moltes vegades he dit que em fa il·lusió rebre llibres, i molta més si són d'un gènere que m'agrada, i encara més si l'autora és una dona i és lleidatana, com jo 😉, i en aquest, gràcies a Llibres del Delicte es compleixen tots aquests requisits.

Aquest és el primer llibre que llegeixo de la Ramona Solé (i sé que no serà l'últim). Tot comença amb un assalt macabre a un professor d'institut pel qual els Mossos d'Esquadra de Lleida inicien una investigació. A través d'aquesta investigació l'autora ens ensenya quin és el dia a dia dels policies que hi intervenen, tant a nivell laboral com personal.

Tot i que pels fets que es relaten, una història de revenja per maltractaments i abusos, podria ser una història molt macabra, l'autora no s'hi recrea gens. On sí que entra en més detalls és en la construcció dels personatges, potser en algun cas una mica massa, però no és gens exagerat.

Si us agraden els llibres d'investigació policial, i també d'investigació periodística (i saber com interactuen totes dues professions), i que mostrin el costat fosc de l'ésser humà, aquest llibre us agradarà segur.

Coneixeu l'editorial Llibres del Delicte? En algun cas us n'he parlat. La seva missió és editar llibres del gènere negre escrits per autors catalans i recuperar la tradició d'excel·lents autors i col·leccions d'obres que des de sempre ha situat la novel·la negra com un dels gèneres tradicionals de la literatura catalana.

ESPAÑOL:

Muchas veces he dicho que me hace ilusión recibir libros, y más aún si son de un género que me gusta, y más si la autora es una mujer leridana, como yo 😉, y con este, gracias a Llibres del Delicte, se cumplen todos estos requisitos.

Este es el primer libro que leo de Ramona Solé (y sé que no será el último). Todo empieza con un macabro asalto a un profesor de instituto por el cual los Mossos d'Esquadra de Lleida inician una investigación. A través de esta investigación la autora nos enseña cual es el día a día de los policías que intervienen en ella, tanto a nivel laboral como personal.

Aunque por los hechos que se relatan, una historia de venganza por malos tratos y abusos, podría ser una historia muy macabra, la autora no se recrea en ello. Donde sí que entra en más detalle es en la construcción de los personajes, quizás en algún caso demasiado, pero no es exagerado.

Si os gustan los libros de investigación policial, y también de investigación periodística (y conocer como interactúan las dos profesiones), y que muestren el lado más oscuro de los seres humanos, este libro os gustará seguro.

¿Conocéis la editorial Llibres del Delicte? En algún momento os he hablado de ella. Su misión es editar libros del género negro escritos por autores catalanes y recuperar la tradición de excelentes autores y colecciones de obras que desde siempre ha situado a la novela negra como uno de los géneros tradicionales de la literatura catalana.
Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..
Lesulleresdellegir
 08 February 2022
Un professor a qui han amputat les mans obre un cas policial peculiar a la comissaria de Mossos de Lleida. 'bisturí' de Ramona Solé, editada per Llibres del delicte, és una novel·la policíaca (i de nou en català, com ja estic acostumada a gaudir-les!) de les que et costa agafar el fil, però amb un ritme trepidant al final que fan que no et puguis desenganxar.

Sense ser una història de sang i fetge, 'bisturí' enllaça un seguit de delictes que comparteixen unes característiques poc comunes a una ciutat petita com Lleida. Una introspecció en la psicologia dels personatges que anem descobrint pàgina rere pàgina gràcies a tres fonts: el Santi, un periodista conegut de les terres lleidatanes; la Ruth i els seus companys de la comissaria de Mossos d'Esquadra de Lleida; i les persones acusades d'un seguit d'amputacions. Protagonistes i antagonistes rodons, humans i força reals que donaran molt de si en 300 pàgines que ens fan posicionar, a mi com a mínim, a un costat de la balança.

Perquè en aquesta història importa més el dilema moral que la mateixa trama, que sovint peca de previsible per centrar-se a desgranar un procés d'investigació que posa als mateixos policies entre les cordes del que és just i el que es correcte. En aquest cas no m'ha faltat molta insistència per tenir clar, no només el meu bàndol, sinó que sovint la mort no és el pitjor càstig.

¿Autor o autora?

La edad de la inocencia