Editorial: Columna CAT (03/06/2020)

La Reina, una dona acostumada a prendre totes les decissions, rep una trucada que ho pot
canviar tot: algú pretén obrir la tomba del seu pare, mort en estranyes circumstàncies a
Conques, un poblet del Pallars Jussà, fa quaranta-quatre anys. En un moment en què la seva
pròpia vida travessa un moment complicat, inicia un viatge al Pirineu per enfrontar-se al seu
passat i amb la sorprenent història d’en Josep Gené, que ens durà fins al 29 de... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 09 julio 2020
Avui ens retrobem amb la Care Santos per tal de seguir coneixent a la protagonista de la seva obra anterior “Tot el bé i tot el mal”.
Després de gaudir i compartir obres signades per ella com “Amaranta”, “No preguntis qui sóc”, “Tantes coses a dir-nos”, “Desig de xocolata”, “L'aire que respires”, “Diamant blau”, “Habitacions tancades” i “Tot el bé i tot el mal” no podem deixar de recalcar la seva capacitat per transmetre emocions i sentiments per fer retrats molt humans, la seva gran capacitat per escriure per joves i per adults i les grans trames que crea sigui en temps present o passat.
La nostra amiga Reina torna a protagonitzar una obra en que us asseguro pensareu, reflexionareu i no quedareu pas indiferents.
En aquesta segona entrega titulada Seguiré els teus passos passa de ser mare a ser filla i canvia el seu punt de vista deixant per un temps de mirar cap al futur per anar cap al passat i de nou poder reemprendre la seva vida sabent qui és i d'on prové la seva veritable historia.
Els fets arrenquen quan rep una trucada en que la informen que algú pretén reobrir la tomba del seu pare.
Aquesta trucada li genera un calfred per tot el cos. Té tantes preguntes al cap que no en pot verbalitzar amb claredat cap.
Prefereix ordenar-se ella i anar allà, in situ, a veure que passa i qui pretén esbrinar coses sobre el seu pare.
Ja vida del Josep Gené ara es una intriga fins i tot per ella que és la seva filla.
Què li va passar realment? Perquè va morir en estranyes circumstancies?
Fem un breu viatge al passat fins als darrers dies en que aquest home va trepitjar terres catalanes sen plena ocupació de Barcelona per les tropes de Franco.
Hi pot tenir alguna relació aquest fet històric o és una mera casualitat?
Només acompanyant a la Reia cap al Pallars ho descobrireu!
No deixeu escapar aquesta nova novel·la d'aquesta autora que tant ens agrada i és un referent de les lletres actuals que ens apropa les seves històries gràcies a l'aposta de Columna.
És un text on el passat ve a fer les paus, a obrir ferides per tal de cicatritzar millor.
Voleu conèixer a la Reina?
Amb aquestes dues obres us asseguro que us emocionarà i us agradarà submergir-vos en el seu món més personal.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
avegadesllegeixo
 17 noviembre 2020
CATALÀ:
Vaig descobrir Care Santos amb el llibre Tot el bé i tot el mal, un llibre que parla de la maternitat imperfecta i on la Reina reflexiona sobre la vida i sobre les prioritats.
En aquest cas, la Reina, ha d'enfrontar-se al seu passat i al de la seva família i per això ens transporta a la Barcelona de l'any 1939, justament al dia que va ser ocupada per les tropes franquistes, i a Conques, un petit poble del Pallars Jussà.
He reconegut moltes localitzacions de les que surten a la novel·la, Artesa de Segre, Ponts, Comiols, tot el Pallars, ho tinc a tocar de casa
Com us he avançat al començament, el llibre es centra en la necessitat de conèixer el passat, per no oblidar-lo i per no cometre els mateixos errors. Ens farà reflexionar, com en l'anterior novel·la, i ens recordarà un passat recent de la nostra història.
Els personatges que apareixen són personatges molt reals, molt corrents, amb històries interessants per explicar.
La trama està escrita en dues línies temporals. L'actual narra la investigació de la Reina a Conques i l'altra ens narra el passat de la seva família.
Si heu llegit Tot el bé i tot el mal i voleu conèixer una mica més a la Reina us la recomano molt. Si sou de la zona del Pallars o d'algun lloc proper, també, sempre fa gràcia conèixer les localitzacions. I, en general, si us agraden les novel·les ben escrites, lleugeres i amb un punt d'intriga i d'història, no us ho penseu.
ESPAÑOL:
Descubrí a Care Santos con el libro Todo el bien y todo el mal, un libro que habla de la maternidad imperfecta y donde Reina reflexiona sobre la vida y sus prioridades.
En este caso, Reina, debe enfrentarse a su pasado y al de su familia y para ello nos transporta a la Barcelona del año 1939, justamente al día en que fue ocupada por las tropas franquistas, y a Conques, un pequeño pueblo del Pallars Jussà.
He reconocido muchas localizaciones de las que salen en la novela, Artesa de Segre, Ponts, Comiols, todo el Pallars, lo tengo al lado de casa
Como os he adelantado al principio, el libro se centra en la necesidad de conocer el pasado, para no olvidarlo y para no cometer los mismos errores.
Nos hará reflexionar, como en la anterior novela, y nos recordará un pasado reciente de nuestra historia.
Los personajes que aparecen son personajes muy reales, muy corrientes, pero con historias interesantes para contar.
La trama está escrita en dos líneas temporales. La actual narra la investigación de Reina en Conques, y la otra nos narra el pasado de su familia.
Si habéis leído Todo el bien y todo el mal y queréis conocer un poco más a Reina, os lo recomiendo mucho. Si sois de la zona del Pallars o de alguna zona cercana, también, siempre hace gusta conocer las localizaciones. Y, en general, si os gustan las novelas bien escritas, ligeras y con un punto de intriga e historia, no os lo penséis.

Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..