Concha Cardeñoso (Traductor)
Editorial: Planeta (25/02/2020)

Calificación promedio : 4.5/5 (sobre 2 calificaciones)
Que algú de l’altra punta de la terra faci el cop de cap de venir a viure al teu país. Que et triï a tu per veí. Que faci créixer els seus fills en la teva llengua perquè estimin el que tu estimes. I que aquest algú que treballa en una perruqueria dotze hores al dia, sis dies a la setmana, amorrada als teus peus, a les teves mans i als teus cabells, tingui la generositat d’explicar-te el seu món.

Hi ha un bon pessic de la Xina de la Wenling, aquí dins... >Voir plus

relatosdeojerasmalva
 29 April 2022
La trama principal del llibre és l'apropament i coneixença entre la narradora i la dona que li fa la manicura, la Wenling. Mica en mica anem coneixent aquesta persona i tot l'entorn que la rodeja i som testimonis del creixement d'una amistat sincera i bonica.

Com bé es descriu al llibre, Ca la Wenling no és només un centre d'estètica; és un centre d'intercanvi d'afectes que és tan necessari al barri com l'ambulatori, l'escola o el mercat.

El llibre està descrit de manera molt visual i metafòrica. al principi pot resultar complicat de llegir per la riquesa d'expressió poc comú que utilitza l'autora però l'esforç val la pena.

També m'ha agradat molt com al llarg de tota la història, l'autora rescata històries d'altres dones, no només la de la pròpia Wenling, sinó també la de la seva mare i la de la seva àvia, i també les històries de les clientes habituals de l'establiment.
avegadesllegeixo
 27 August 2020
CATALÀ:

Vaig començar a llegir el llibre amb el record d'Argelagues molt viu, però des del primer moment em va quedar clar que no tenien res a veure. D'entrada em va sorprendre (i em va costar agafar el ritme) per la barreja de frases en tres idiomes, català i castellà bàsicament, però algunes frases també en anglès.

Una vegada superat això, vaig viure una història de dones fortes, treballadores incansables, d'una amistat que es va forjant a poc a poc i en base al respecte que mostren els uns pels altres, de lluita per fer-se un lloc en un país nou.

Tot això, i més, és Ca laWenling. També trobem unes bones recomanacions literàries amb els llibres que va llegint la protagonista mentre espera el seu torn, ara mateix em venen al cap Claus i Lucas i l'Analfabeta d'Agota Kristof.

Segons la mateixa Gemma Ruiz, l'objectiu de la novel·la és donar visibilitat al racisme que sovint pateix la comunitat xinesa al nostre país.

Si us interessen les històries de sororitat i d'integració cultural us el recomano molt. Si no sou racistes també, i si en sou, encara més.

ESPAÑOL:

Empecé a leer el libro con el recuerdo de Argelagues muy vivo, pero desde el primer momento me quedó claro que no tenían nada que ver. de entrada me sorprendió (y me costó coger el ritmo) por la mezcla de frases en tres idiomas, catalán y castellano básicamente, pero algunas frases también en inglés.

Una vez superado esto, viví una historia de mujeres fuertes, trabajadoras incansables, de una amistad que se va forjando despacio y en base al respeto que muestran los unos por los otros, de lucha por hacerse un lugar en un nuevo país.

Todo esto y mucha más es Donde Wenling. También encontramos unas buenas recomendaciones literarias con los libros que va leyendo la protagonista mientras espera su turno, ahora mismo recuerdo Claus y Lucas u la Analfabeta de Agota Kristof.

Según la misma Gemma Ruiz, el objetivo de la novela es dar visibilidad al racismo que muchas veces sufre la comunidad china en nuestro país.

Si os interesan las historias de sororidad y de integración cultural os lo recomiendo mucho. Si no sois racistas también, y si lo sois, aún más.
Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..