Crítica de LaPetitaLlibreria

LaPetitaLlibreria
13 July 2022
Avui tornem a creure en la màgia, en les varetes, en la lluita del bé contra el mal i en un món ple d'animals fantàstics que ens sorprendran.
Els nostres amics d'Empúries ens presenten el tercer guió original de les aventures de les Bèsties fantàstiques, ja ens van presentar les seves dues entregues anteriors a la vegada que les pel·lícules entraven als cinemes: “Besties fantàstiques i on trobar-les” i “Bèsties fantàstiques: Els crims de Grindelwald”, avui us presentem “Bèsties fantàstiques: Els secrets de Dumbledore”, arribant a l'equador d'aquesta excel·lent sèrie de cinc histories que ens porten a l'inici dels temps i que degut a la pandèmia ha arribat amb retard.
Aquesta edició oficial del guió afegeix al guió original escrit per J.K. Rowling i Steve Kloves continguts màgics que s'amaguen entre bastidors, incloent-hi esbossos de vestuari, plasmacions dels escenaris, disseny gràfic, comentaris i impressions dels actors principals i membres clau de l'equip creatiu com David Yates, David Heyman, Jude Law, Eddie Redmayne i Colleen Atwood entre d'altres.
El volum esta dividit en escenes, marcant els seus diàlegs i les característiques de l'ambient que se li vol donar, breus il·lustracions esquitxen les seves planes representant la visió original de l'autora respecte al nou món fantàstic que ens presenta.
Vull fer una menció molt especial a les il·lustracions que se'ns presenten, són a blanc i negre, a mà alçada, petits retaules d'una aventura que engresca i puntualitzar en el canvi d'estil de la portada, ja que les dues primeres entregues seguien el mateix estil i aquesta vegada es modernitza presentant-nos al fons l'escola de Hogwarts i un fènix que ens convida a seguir-lo fins a les seves portes.
Per a tots els que encara no heu descobert la novel·la o la pel·lícula no us faré un spoiler ja que gaudir d'aquest guió és una experiència molt interessant, el primer guió el vaig llegir després de veure la pel·lícula i fou com reviure-la, el segon vaig fer-ho del reves i és molt agraïda l'experiència, així que aquesta vegada he jugat amb les dues idees i he anat llegint i passant planes mentre veia la pel·lícula intentant encaixar els tempos, els personatges i les descripcions.
En aquesta entrega el professor Albus Dumbledore sap que el poderós mag fosc Gellert Grindelwald actua per prendre el control del Món Màgic i així destruir el món dels muggles. Com que no pot aturar-lo tot sol, convenç el magizoòleg Newt Scamander perquè encapçali un intrèpid grup de bruixots, bruixes i un valerós muggle en una perillosa missió, en què trobaran bèsties conegudes i noves i s'enfrontaran a la legió de seguidors d'en Grindelwald, cada cop més nombrosos. Però quan les apostes són tan altes, en Dumbledore, ¿quant de temps es podrà quedar al marge?
Aixequeu les varetes lectores, esteu davant d'una obra mestre per a tots els públics, la màgia i la fantasia no tenen edat, en Newt i companyia us esperen.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..