Editorial: Cossetània (18/09/2019)

Amb Sexpeare gaudireu d'un intens recorregut pels diferents camins de l'amor i el sexe des de la visió filosòficament realista, psicoanalítica i poètica de William Shakespeare. Un itinerari explorat i analitzat per l'autora des de les perspectives més diverses, com la metafísica, la lingüística i la humorística. El text explica com Shakespeare no només va crear uns amants -Romeo i Julieta- icones universals de l'amor, sinó que és el genitor evident de moltes altres ... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 10 octubre 2019
Aquells que ja em coneixen saben que una de les meves lectures preferides són els clàssics i entre els seus autors he de destacar en William Shakespeare, dramaturg, poeta i actor anglès, considerat un dels més grans de la literatura universal.
És per aquest motiu que quan vaig veure que Cossetània publicava SexPeare, amor i sexe en Shakespeare no vaig dubtar gens en llegir-lo.
Realment no tenia cap expectativa al respecte, no sabia com l'autora, Rosa Maria Martínez Ascaso ens volia presentar l'obra així que vaig començar per la seva portada, un home entre dues dones, una d'elles li agafa la mà gairebé de manera possessiva i amb cara de gelosia, l'altre amb un rostre més femení i lànguid toca l'arpa atrapant-ne tota la seva atenció, és com si l'home estigues atrapat en el matrimoni però atret per l'altra dona, potser una amant... però que consti que tot això és només la meva impressió.
Cal destacar-ne la vivor dels colors dels tres protagonistes i alhora els traços clàssic que s'adapten més a l'època de l'autor que a la nostra.
Aquest volum fa reflexions profundes, psicològiques, metafòriques, realistes i des de diversos punts de vista dels personatges de totes les obres, tragèdies i comèdies, de l'autor, no es centra en la gran parella dramàtica que tots hem llegit, “Romeu i Julieta” sinó que estén les seves impressions a tots els seus fills literaris.
Divideix l'obra en sis parts: “Facetes de l'amor” on tracta aspectes com l'amor a primera vista, la passió, la castedat, el descobriment del què és amor i com aquest evoluciona amb el pas del temps. “Guerra de sexes” on es centra en el matrimoni, reflexions sobre la dona i l'home, la homosexualitat i el lesbianisme arribant a l'androgisme i transformisme. A “Amors conflictius” entraran els conflictes com la gelosia, la infidelitat, l'adulteri, l'incest, els amors tràgics i el xantatge emocional. “Sexpearland” recull els vicis, la sexualitat, la sensualitat, la prostitució i la violència sexual. “Amor amb humor” es centra en la ironia, la llengua dels sàtirs i el joc de paraules provocadores i provocatives, arribant a “Sonets i poemes” on recull la història de “Venus i Adonis”.
Tot això presentat per un magnífic pròleg de Genís Sinca.
Aquest volum tracta de la profunditat dels personatges de Shakespeare i alhora del propi autor, al principi al descobrir que era una obra molt detallada, un assaig en profunditat vaig pensar que seria una mica pesat però no sé com les planes anaven volant entre les meves mans, potser degut a conèixer l'obra de l'autor, però es ben cert que si n la coneixeu no us perdreu gens i estareu convidats a descobrir-la amb passió.
L'autora contraposa el seu llenguatge planer i directa amb fragments de les obres per il·lustrar el concepte, fet que li dona una dinàmica que es transforma poc a poc en un diàleg amb una nova amiga que ens mostra com a caigut seduïda per l'autor i les seves obres.
No deixeu escapar l'oportunitat de descobrir que s'amaga rere aquest regal inesperat.
Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: ensayoVer más