Octavi Gil Pujol (Traductor)
Editorial: Periscopi (13/09/2021)

Lesulleresdellegir
 07 December 2022
La polèmica està servida quan parlem de Sally Rooney. L'autora de qui s'ha fet més màrqueting en els darrers anys ha estat anomenada, amb tres novel·les publicades, "la veu d'una generació", així que molts vam comprar-la gairebé a cegues. 'On ets, món bonic', editat per @edicions_del_periscopi amb la traducció d'Octavi Gil Pujol, va entrar a casa el mateix dia que va arribar a la llibreria, però no ha estat fins ara que l'he llegit. Va ser l'escollida per acompanyar-me de vacances i la veritat és que, encara que sigui una opinió poc popular, no només l'he gaudit, sinó que ha aconseguit reconciliar-me amb la novel·la romàntica.

'On ets, món bonic' gira al voltant de la relació que l'Alice i l'Eileen, amigues de la universitat, mantenen per correu electrònic. La primera és una autora de renom que marxa a viure a un poble on només coneix a un noi de Tinder; mentre que la segona intenta sobreviure a un Dublín on, per oblidar la seva exparella, tonteja amb un amic de la infància. En un món amb un futur incert, les amigues s'agafen a les relacions afectives i sexuals per fugir d'aquest temps líquid. Buscant, com tothom, un món bonic entre tant de desencís.

L'última novel·la de Rooney conserva el millor de 'Gent Normal': la representació de les relacions humanes d'una forma especial, fins i tot cinematogràfica, disseccionant la intimitat dels vincles afectius. És en l'amor i l'amistat on l'autora estableix un salvavides on agafar-se quan tot es desmunta. A més, la irlandesa ens parla obertament del pas entre la monogàmia i el poliamor, de religió o de salut mental, i això m'ha encantat, encara que no hagi acabat d'encaixar amb certes postures.

Els criticats correus amb temes que ens preocupen als millenials: sí, no són versemblants en aquest context, els joves parlem d'això, però no per correu. S'hauria pogut fer més dinàmic en una conversa de bar, a un blog o un directe. En la meva humil opinió, s'han
volgut tractar massa temes i s'ha quedat una visió massa superficial de tot plegat.

No me'n penedeixo d'haver-lo llegit, és més, continuaré seguint de prop l'obra de Sally Rooney.
Videos de Sally Rooney (4) Ver másAñadir vídeo
Vidéo de Sally Rooney
Dos amigas se acercan a la treintena en ciudades distintas y tras mucho tiempo sin verse. Alice, novelista, conoce a Felix, que trabaja en un almacén, y le pide que la acompañe a Roma para promocionar su último libro. En Dublín, su mejor amiga, Eileen, está superando una ruptura y empieza a flirtear con Simon, un chico al que conoce desde que eran niños.
Mientras el verano se acerca, las dos chicas se envían correos electrónicos en los que se ponen al día. Hablan de su amistad, de sus relaciones, de arte, literatura y de un futuro cada vez más incierto. Dicen que quieren verse pronto, pero ¿qué pasará cuando lo hagan?
Alice, Felix, Eileen y Simon todavía son jóvenes, pero pronto dejarán de serlo. Se juntan y se separan, se desean y se mienten. Tienen sexo, sufren por amor, por sus amistades y por el mundo en el que viven. ¿Están en la última sala iluminada antes de la oscuridad? ¿Encontrarán una manera de creer en un mundo bello?
Rooney despliega de nuevo su capacidad para analizar el comportamiento humano y vuelve a demostrar por qué es una de las autoras más importantes del momento en una novela que busca la belleza en los claroscuros de la amistad y en el porvenir incierto de nuestro planeta.
Ficha de «Dónde estás, mundo bello»: https://www.penguinlibros.com/es/literatura-contemporanea/242954-libro-donde-estas-mundo-bello-9788439739234
---- SOBRE SALLY ROONEY Sally Rooney (Castlebar, Irlanda, 1991) es una novelista irlandesa, autora de Conversaciones entre amigos, Gente normal y Dónde estás, mundo bello. También ha colaborado con el guión y la producción de la adaptación televisiva de Gente normal, emitida originalmente por la BBC.
---- OTRAS OBRAS DE SALLY ROONEY «Gente normal»: https://www.penguinlibros.com/es/literatura-contemporanea/37174-libro-gente-normal-9788439736318 «Conversaciones entre amigo»: https://www.penguinlibros.com/es/literatura-contemporanea/37082-libro-conversaciones-entre-amigos-9788439734468

¿Cuánto sabes sobre 1984?

Fue publicada en ...

1949