Editorial: Cossetània (30/09/2013)

El Patufet, protagonista d'un dels contes populars catalans més coneguts arreu, és l'encarregat d'explicar a una colla de nens i nenes les tradicions festives del nostre país, en una revisió tendra i divertida del costumari català. En aquest conte el Patufet ens convida a viure la castanyada d'una manera apassionant.

LaPetitaLlibreria
 02 julio 2019
Si voleu un conte amb un gran contingut i potencial didàctic, la biblioteca d'El Patufet i les tradicions catalanes és la vostra millor opció per tan assenyalat dia. Arriba Temps de castanyes.
Un tractament amb rigor i caire festiu del perquè de les celebracions i una breu explicació del costumari català de la mà d'en Roger Roig i l'Hugo Prades.
Quatre mans que escriuen i il·lustren com si fossin una de sola, en una mateixa direcció i un objectiu comú.
Un conte entretingut i amb molt de contingut assequible per nanos ben petitons; la lletra lligada i les il·lustracions de suport envien un missatge unitari i fàcilment comprensible per tal que puguin llegir-los acompanyats o de manera autònoma.
Escrit en rodolins atractius per als més menuts anem desxifrant quin dia celebrem la castanyada i tot allò que hem de preparar perquè la festa sigui exitosa i tothom en pugui gaudir amb una gran felicitat.
Les il·lustracions de l'Hugo Prades ens refermen la dita de “una imatge val més que mil paraules”, histories i anècdotes ocultes per als menuts s'amaguen en les detallades i desenfadades histories visuals.
Cossetània Edicions ens ofereix una bona llibreria sobre tradicions de la mà d'en Patufet, un català i icònic protagonista, ideal per gaudir-lo a casa o a l'àmbit escolar doncs no és un conte buit, és un conte que tracta la collita de les castanyes, la manera de preparar-les, els primers freds i els aplecs a les places dels pobles i ciutats per gaudir de tan saborós fruit.
Valors com el respecte i l'ajuda a la gent gran, les sortides a la natura i la convivència en societat en són els protagonistes que de ben segur faran que els nostres menuts cada cop s'apropin a allò més essencial i els ajudarà a un creixement emotiu i reflexiu.
Si voleu que els menuts celebrin les festes sabent el perquè i com d'aquestes heu de rendir-vos a aquesta col·lecció, de la que me'n declaro fan, a més de ser una historia d'amistat sobre el Patufet i la seva colla, les dades que donen són les justes i necessàries per tal de poder establir uns ciments sòlids sobre el costumari i la cultura festiva catalana.
Seria ideal que els infants s'apropessin més a les costums tradicionals i reprenguessin l'ànim lector que sembla quedar absort per jocs tecnològics i l'entreteniment fàcil.
Avui pot començar el canvi, llegir el llibre i gaudir d'unes castanyes pot ser un bon inici per passar una castanyada ben festiva i allunyada del Halloween yankee.
Feu-me cas i tasteu unes castanyes ben calentones, un plaer a les mans i a la panxa, el més grans acompanyeu-lo amb un gotet moderat de Moscatell i el cor alegrareu!
Bona castanyada! Bon retorn a les tradicions! No les podem perdre!
Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: didácticoVer más