Crítica de LaPetitaLlibreria

LaPetitaLlibreria
02 July 2019
Un cop més i en un dia tan assenyalat per les lletres, ens trobem amb un costum català i una llegenda explicada per en Patufet al seu conte Sant Jordi i el drac.

En Roger Roig i l'Hugo Prades ens tornen a alegrar amb un nou volum del costumari català presentat pel nostre amic.

De manera àgil i entretinguda per nens i adults ens presenta la llegenda en que el drac d'un petit poble es va quedar un dia sense menjar i varen fer un sorteig amb tots els noms dels habitants de la regió per tal d'esdevenir l'àpat principal de la fera.

Casualitats de la vida o el destí que la butlleta triada fou la de la princesa que amb molta tristesa i resignació va acceptar el seu sacrifici per tal de calmar tan ferotge animal que assetja al poble.

Tot just la bella jove comença a enfilar el camí cap al drac veu com un valent cavaller s'apropa al drac galopant dalt el seu cavall. Tanta proesa i valentia va acabar amb la vida del drac i la salvació de la princesa.

De la sang que brollava de la bèstia ferotge de sobte van sortir unes roses meravelloses i d'un color vermell inigualable, tan seductor cavaller li oferí la rosa a la dolça princesa i la seva història esdevé llegenda com el seu amor.

De la mà de Cossetània novament gaudim d'una tradició de les terres catalanes per explicar als menuts i que esdevé eina didàctica per informar-los de la llegenda i el perquè de les parades de roses i la posterior relació amb el món literari i l'intercanvi de regals.

Una molt bona aposta pels nens més curiosos i en un dia tan assenyalat!

Regaleu-los el llibre i els estareu oferint un món de coneixements, d'amor a la terra i als seus trets identitaris. Regaleu cultura a la nova generació!

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..