Editorial: Cossetània (02/06/2014)

El Patufet, protagonista d'un dels contes populars catalans més coneguts arreu, és l'encarregat d'explicar a una colla de nens i nenes les tradicions festives del nostre país, en una revisió tendra i divertida del costumari català.

LaPetitaLlibreria
 02 julio 2019
de nou estem d'enhorabona doncs tenim la visita d'en Patufet, un habitual de la Petita Llibreria!
Aquest menut tan estimat per nosaltres, pels menuts i pels pares ens explica en el seu darrer conte el sentit d'una gran tradició catalana esdevinguda patrimoni immaterial de la humanitat.
Sota el títol de Fem castells! Ens conviden a aprendre els valors de tan centenària costum: el seny, la força, l'equilibri i l'esforç per aixecar una bona construcció alhora que el sentit de l'amistat i l'amor cap a la terra i el color de la camisa que defenses.
Com bé sabeu, cada colla llueix una camisa d'un color determinat per tal de recalcar el sentit de pertinença i identitat, els autors Roger Roig i Hugo Prades, tenen un detall enorme al deixar-los en blanc per tal que els menuts de casa els pintin amb els colors de la seva colla o de la que ells mateixos creïn.
L'ambient festiu, la concentració, l'estructura i els aplecs queden dibuixats a la perfecció per tal de aportar un granet més de sorra al costumari català que ens estan oferint píndola a píndola, conte a conte.
De la mà de Cossetània tenim una eina didàctica amb un gran poder atractiu: les seves lletres lligades assequibles pels menuts, la història narrada en rodolins i les fantàstiques il·lustracions que fan de la lectura del conte una experiència molt enriquidora.
Ara que venen les vacances i com a mestres us recomanem que no deixeu als nanos sense aprendre, oferiu un lleure educatiu i serviu-vos de l'ajuda del Patufet per apropar-los a les costums del territori on viuen i creixen.
No ho dubteu, és una aposta segura!
Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: didácticoVer más