Editorial: BARCANOVA (17/03/2022)

LaPetitaLlibreria
 22 November 2022
Avui aprofitem per celebrar amb els amants de la Historia antiga una novel·la pel públic juvenil que he gaudit molt.
Reconec que sóc una apassionada de l'Antic Egipte, de la seva historia, la seva cultura i els seus secrets, no és gens fàcil no admirar la construcció de les piràmides o la conjunció d'uns Deus capaços de jutjar en últim instant el cor humà amb una ploma, molts són els que s'han recolzat en aquestes histories per crear superherois, sèries, pel·lícules i novel·les, però molt pocs són els que h han plantejat per adolescents.
Maria Carme Roca, autora que destaca per la seva prosa nítida i contundent, per buscar el rerefons de les coses i apropar-les a tots els públics ens regala de la mà de Barcanova un títol que jo recomano de tot cor.
Tutankamon. El descobriment de la Tomba és una historia amb fonaments reals i amb la creació de personatges sòlids que evolucionen creant un tot molt real, les descripcions són molt acurades, la sorra del desert i el sol cremant us acompanyarà en aquesta gran aventura que compleix cent anys des de que l'arqueòleg Howard Carter va descobrir, a la Vall dels Reis, la tomba del jove faraó Tutankamon.
Aquesta història s'intercala a la novel·la amb el seu passat durant la dinastia XVIII de l'antic Egipte, temps en què va governar Tutankamon.
Així és com acompanyarem a Howard Carter en el descobriment de la tomba de Tutankamon, la tomba KV62, un fet que fins i tot avui en dia és noticia i capaç de crear encara especulacions sobre el faraó nen.
I també coneixerem com era la vida a l'Antic Egipte, a l'Imperi Nou. Dinastia XVIII. Segle XIV aC, mentre va regnar un faraó que fou i serà immortal.
Seria molt senzill dir són dos fils històrics que s'uneixen per una descoberta, un punt fix a la historia de la humanitat però aquesta novel·la li dona un cop de personalitat amb un personatge que amaga un gran secret, l'Ibrahim, un home que treballa a l'excavació i que no s'alegra gens del gran descobriment, el motiu l'haureu de descobrir vosaltres entre les planes d'aquesta jove i gran novel·la.
La reina de la novel·la històrica per a tots els públics us convida a viatjar per la sorra del temps.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..