Editorial: Amsterdam (09/11/2020)

Una novel·la singular, elegant i enlluernadora sobre els perills que comporta ser diferent. Ja ningú recorda el món antic, i el present és pacífic i civilitzat. Els dies transcorren plàcids. La gespa creix sobre l’asfalt. Al col·legi, les noies viuen en harmonia amb la natura, descobreixen la sensualitat, la poesia, la música, les arts. Viuen alienes a un secret que travessa tot el que veuen: què signifiquen les creus abandonades que sembren, aquí i allà, les parcel... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 16 February 2021
Fa poc he descobert que sóc molt fan de les novel·les distòpiques però han de complir uns items determinats per enganxar-me i crear-me l'ànim de voler-les recomanar i compartir.
Per a mi és important que encara que ens mostrin un món irreal els sentiments es mostrin de manera directa i planera per tal de poder empatitzar amb la situació que se'ns presenta i alhora reflexionar sobre el nostre món i el nostre dia a dia, també crec que és important en aquesta línia construir uns protagonistes amb una evolució psicològica força marcada durant la aventura ja que a traves d'ells són els que ens narren i mostren el que els envolta i com ho perceben i analitzen i també que els escenaris siguin mitjanament creïbles així com la premissa o fet desencadenant de l'obra.
En aquest aspecte no puc deixar de recomanar-vos la obra Y.
Realment compleix els paràmetres que fan que m'enganxi una novel·la distòpica amb escreix i alhora em mostra molts més punts positius que anirem descobrint al llarg de la seva lectura.
En aquesta obra que brolla de la ploma àgil i jove de la Violeta Richart ens farem amics de la protagonista que viu la seva adolescència i el seu despertar cap a l'edat adulta, l'amor i a la pròpia sexualitat en un món on no existeix el gènere masculí.
Moltes incògnites s'amaguen rere fets que espero aneu descobrint i desgranant mentre la llegiu però destaquen i criden l'atenció de la jove que hi hagi llibres i músiques prohibides... Què amaguen? També crida l'atenció l'aparició de creus sembrades per tot arreu on miren.
Aquests enigmes poc li duraran al cap a la inquieta i vivaç jove ja que la recerca de la veritat és un instint que duu a dins i que no pot reprimir per massa temps.
L'harmonia amb la natura, l'educació en les arts i la cultura juntament amb l'amor per la poesia no fan desaparèixer el seu sentiment que li indica que alguna cosa no està be i que hi ha veritats ocultes per allà on ella passa.
Què amaga el seu entorn? Quin secret impera en el món?
Només llegint aquesta obra mereixedora del Premi Roc Boronat i que ens ofereixen els nostres amics d'Amsterdam podreu sortir de dubtes.
És una obra que va de menys a més fins arribar a un detonant que sobta, també té el factor sorpresa i encara que sembli que neix d'un pretext que pot ser una mica clixé de la societat esdevé una bona eina que convida a la reflexió sobre diversos temes de la vida i el món que coneixem i habitem.
No la deixeu escapar!
És una obra mestre amb els ingredients justos per esdevenir un autèntic boom!

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: distopíaVer más

Lectores (1) Ver más

Títulos de ciencia ficción para completar.

espacio
tiempo
universo

Thèmes : ciencia ficciónCrear un test sobre este libro