Editorial: Llibres del Delicte (20/10/2017)

LaPetitaLlibreria
 29 agosto 2018
Ramona Solé torna a les nostres mans amb la seva segona novel·la, si amb “Quaderns” ens va captivar, avui ens convida a entrar a la foscor de l'ànima amb Instint de supervivència.
Diuen que la vida s'ha de viure, que s'ha de gaudir de cada moment intensament, però no és tan fàcil com sembla i la majoria de les persones sobreviuen el dia a dia amb penes i esforç.
La novel·la comença amb una amenaça de suïcidi, la Sofia, mare de dos fills no veu llum més allà de la seva pròpia ombra i no pot més amb la seva existència, alguns la titllaran de covarda, altres de valenta, però ningú podrà jutjar-la sense llegir la novel·la.
Entre aquestes planes s'entrellacen la vida de tres dones i un home. A la Sofia ja la coneixeu, la segona dona és la Maria, una dona gran i mare d'en Francesc, l'home que té una relació amb la Raquel.
La Raquel és una manipuladora d'ànimes, convenç a la Sofia per que vagi a treballar a casa la Maria i la cuidi, encara que la seva intenció és molt diferent, a aquesta la pot la cobdícia i vol robar-li els diners a la Maria.
D'altra banda la Maria, que és gran però no tonta, creu que la Sofia pot ajudar-la a enfonsar la Raquel, una dona que ja s'havia creuat en el seu passat i a la que creu capaç de tot.
Així és com la Sofia es trobarà entre l'espasa i la paret, entre una guerra marcada per la manipulació de dues dones que mostraran l'odi, la rancúnia, els gelós i l'ànsia de venjança de l'una contra l'altre.
Una historia molt humana, basada en la psicologia dels seus personatges sòlidament construïts i que mostren els baixos instints que s'han cogut a foc lent en l'interior de les dues dones.
Aquesta és només una breu pauta de situació d'una obra que es llegeix d'una assentada, altament addictiva, amb una prosa rítmica i uns personatges més que creïbles.
Una trama marcada per un maltractament psicològic, on la manipulació i capacitat de mostrar la realitat segons ens convé és transforma en un personatge propi entre les seves planes construint una xarxa de la que potser no es podrà sortir indemne.
Llibres del Delicte ens presenta la seva novel·la vint-i-cinc, un breu recorregut que anirà creixent amb el temps, amb grans autors de casa nostra i totes les tonalitats de negre que siguem capaços de diferenciar.
Una novel·la impressionant que no hauríeu de deixar passar.
Ramona Solé s'ha superat a si mateixa, esperem que ben aviat ens sorprengui amb un nou títol.
Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: novela negraVer más

La novela negra en el cine

L.A. Confidential (Los Ángeles al desnudo)
La Dalia Negra (The Black Dahlia)
Dueños de la calle (Street Kings)
Dark Blue (El rostro oscuro de la ley)