Editorial: Columna Edicions (30/01/2019)

LaPetitaLlibreria
 10 May 2019
Si voleu gaudir d'una gran novel·la històrica ambientada a Catalunya us heu de rendir a l'encant i a la originalitat de Sal roja.
En aquesta obra coneixereu a El llop de Cardona.
La Catalunya assolada per la derrota del setembre de 1714 és el teló de fons per narrar les histories més quotidianes i emocionals d'un poble que va resistir la invasió de les tropes borbòniques.
Altament descriptiva ens ajuda a aprofundir en els escenaris, en les emocions dels personatges i en el moment històric que es vivia. El seu contingut didàctic és altíssim.
Ens situem uns anys abans i coneixem a en Miquel, un noi que treballa a la salina i és molt feliç amb la seva esposa, els dos fills i un tercer que ve en camí. Es pot dir que a casa seva, a la salina i allà on va és un home conforme amb la seva vida, amable, proper i amb molts amics però la seva vida està a punt de donar un gir radical.
Igual que Catalunya va perdre al 1714, ell ho perd tot... Les tropes de l'exèrcit filipista massacren el poble i maten a la seva dona i als seus dos fills.
Ell salva la vida gràcies a la seva germana però sap que encara que estigui viu la seva vida és tristor i venjança.
L'odi envaeix el seu cor i gràcies a les descripcions de la psique d'aquest jove podem veure com es transforma en un autèntic llop despietat.
S'unirà als miquelets i la seva única satisfacció residirà en la venjança i en la recerca de justícia per la seva família.
Les dones del poble també juguen un paper molt important en el temps de guerrilla i s'expliquen de manera molt acurada els rols socials en un context en que les ombres han tenyit la muntanya i la sal s'ha vestit de sang.
Èpica, emocional, reflexiva, dinàmica... és una obra molt completa que ret homenatge a un territori que no es va donar mai per vençut i que se les va empescar per sobreviure a l'època funesta.
De la ploma d'en Ramon Gasch i de la Teresa Sagrera brolla una historia que encisa i és colpidora.
Sembla mentida com la realitat encara que sigui ficcionada supera a la ficció.
De la mà de Columna podeu gaudir d'una gran obra tant si sou amants del gènere històric o si simplement sou amants de les bones lletres.
No ho dubteu més, és la obra ideal per aquesta primavera!

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: historiaVer más

Lectores (1) Ver más

Literatura española

¿Quién es el autor/la autora de Episodios Nacionales?

Emilia Pardo Bazán
Benito Perez Galdós
Rosalía De Castro
Gustavo Adolfo Bécquer

Thèmes : literatura españolaCrear un test sobre este libro