Editorial: ROSA DELS VENTS (04/04/2019)

Para modificar esta descripción, debes iniciar sesión

LaPetitaLlibreria
 04 June 2019
De nou ens trobem amb una obra mestre gràcies a la ploma àcida, humorista i realista del gran Romain Puértolas.
De ben segur que tots recordeu la simbòlica aventura de L'increïble viatge del faquir que es va quedar atrapat en un armari d'Ikea i tots els significats que d'ella se'n podien extreure com a aprenentatges vitals.
Ara és l'hora que el faquir torni a fer de les seves a Les aventures d'un faquir al país d'Ikea.
És una obra de reconciliació, de tornar a allò essencial, al propi jo, a allò autèntic, a lo que ens fa ser nosaltres.
El faquir veu com el seu llibre on explica les seves peripècies a l'armari de la marca sueca esdevé un autèntic èxit i es va aburgesant i acomodant a una vida que no és ben bé la seva.
El seu editor que ja fa temps que té la mosca rere la orella li recomanarà que faci balanç, que torni a les seves arrels, que posi els peus sobre terra i avanci tant editorialment com a la seva pròpia vida.
Decideix que el que més el marca és el canvi de llit així que deixarà enrere el recarregament de la seda i tornarà al seu clàssic llit de claus d'Ikea. Però resulta que el model que a ell li agrada esta descatalogat i serveix com a detonant per tal que viatgi cap a Suècia per convèncer als d'Ikea per tal de que el tornin a fabricar.
Mentre embarca ja esta començant un viatge interior del que en podrà escriure moltes novel·les i ens deleita amb fragments de la seva infantesa gens amable a Bombai.
Els dies que va viure com a immigrant il·legal pels països europeus, les precàries situacions que vivia, tot el seu camí vital...
Situacions i situacions que el portaran de nou a ser ell sense masses pretensions però recuperant la seva essència.
Gràcies a Rosa dels Vents podem acompanyar al faquir en un viatge cap a ell mateix on trobarem grans quantitats de crítica social, el valor real d'allò vital, i molta ironia sobre la societat actual.
Sembla mentida com una premissa tan simple pot fer explotar una novel·la amb tants ingredients i tanta dimensió com l'autor li sap donar.
Si sou seguidors de l'autor no us el podeu perdre i si us agraden les grans metàfores humorístiques com les del David Safier també us heu de rendir al seu encant.
És un llibre ideal pels amants de les bones lletres!

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..