Crítica de LaPetitaLlibreria

LaPetitaLlibreria
15 September 2021
Avui és un dia gran, ja sabeu el meu amor incondicional pels llibres de l'Editorial Comanegra, totes les seves col·leccions m'acaben robant el cor i en especial “Catalunya Fantàstica”
Avui us vull presentar la meva darrera descoberta i mai millor dit. Primer vaig descobrir “El gran llibre de les criatures fantàstiques de Catalunya”, després va arribar al meu imaginari “El gran llibre dels indrets fantàstics de Catalunya” i avui em complau presentar-vos El gran llibre dels exploradors catalans.
Un llibre en format gran, tapa dura i un color verd de fons ens presenten una portada marcada per les estrelles, els nusos mariners i la il·lustració d'un expedicionari, un observador, un home curiós i de ciència que descobreix un nou món a tocar amb la seva mà i afegeixo un detall que a mi m'agrada molt i és una cinta daurada com a punt de llibre.
Ens retrobem en el nostre viatge amb els textos de Joan de Déu Prats, sempre molt acurats, amb un llenguatge planer que ens convida a gaudir de l'aventura de descobrir un món nou i alhora conèixer noms remarcables de la nostra cultura i societat que van fer un gran pas per viure el seu somni més enllà de les nostres fronteres.
En les seves pròpies paraules de la contraportada ja ens avisen del que ens trobaren: Són exploradors, viatgers, navegants, descobridors, corsaris, pirates, espies, artistes, missioners, militars, esportistes, científics, escriptors catalans que han sentit la crida de voltar el món. Personatges inquiets, dinàmics, delerosos, a voltes investigadors i indagadors de la conducta humana, a voltes àvids i ambiciosos, com l'ànima d'Occident. Les aventures, peripècies, privacions, glòries, assoliments i drames dels exploradors catalans, fills d'un poble que va viure durant molt de temps en una península abocada a la fi del món conegut. Vides apassionants que haurien d'estimular la represa del gran viatge pendent: retrobar el món interior perdut, una altra exploració de valents.
No ens podem pas oblidar de les il·lustracions que acompanyen el text i que ens presenta Maria Padilla qui amb un traç segur i ferm juga amb els colors de la terra per mostrar-nos personatges, indrets, moments històrics i com es va formant un mapa del món on els intrèpids catalans varen posar una xinxeta.
Si hagués de destacar un personatge per sobre dels altres seria incapaç, cada historia té un protagonista ben construït i amb unes inquietuds pròpies.
Crec que estem davant d'un llibre i d'una col·lecció familiar, didàctica i engrescadora sobre tot pels menuts, a tots ens agraden les aventures i d'aquestes se'n pot treure molt de suc, des de fer-ne dibuixos, imaginar que farien ells o on els agradaria anar i sobretot i més important poder compartir una estona en família al voltant d'un gran llibre.
No el deixeu escapar, l'aventura comença en quant llegiu la primera plana. El món us espera.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..