Editorial: Proa (05/06/2019)

LaPetitaLlibreria
 04 julio 2019
Avui ens retrobem amb una joia del passat ideal per aquest estiu. Es tracta ni més ni menys que la obra escrita per Edgar Allan Poe centrada al mar a bord del Grampus.
Si, us estem parlant de l'obra La narració d'Arthur Gordon Pym en la que l'autor es desmarca una mica de tota la seva producció més obscura per donar vida a un protagonista fascinant en una aventura que ens deixarà sense alè.
Un gran lector fascinat per les novel·les d'aventures veu una gran oportunitat per conèixer el mar en quan veu la possibilitat d'entrar com a polissó al balener Grampus.
Es una obra on les nebuloses i els clarobscurs imperen de la mateixa manera que el ritme trepidant fa que sigui impossible deixar la lectura a mitges.
La personalitat i la ment del polissó són els gran protagonistes i viu cada sotragada del mar com a un sacseig de realitat i ficció que el debat entre la vida real i l'aventura que ell esperava portant-lo a una espiral fosca que el farà anar canviant a ritme que arriben cap al mar del sud i l'Oceà Antàrtic.
Poc més us explicaré de l'obra ja que la gràcia és llegir-la, gaudir-la i desgranar la grandesa del protagonista i de l'autor que ens regalen una obra sense igual a la seva bibliografia.
Un cop més, agraïm a Proa l'encert per recuperar joies de la literatura clàssica i donar-los un lloc a la literatura actual ja que si no s'ha llegit és una novetat a més de ser una escletxa per conèixer millor a l'autor, el seu estil i les lectures que emmarquen un temps passat.
Som uns enamorats dels gran clàssics i a més creiem que és fonamental llegir-los per enriquir i ampliar el nostre caràcter lector.
Gràcies a la tasca de traducció d'en Francesc Parcerisas rescatem com a tresor aquesta narració episòdica d'aventures i el llenguatge controvertit i simbòlic de l'autor.
És molt més que una aventura!
Us quedareu a terra ferma o preferiu pujar al Grampus?
És una obra ideal per combatre la calor de l'estiu doncs no us deixarà pensar en res més.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
Videos de Edgar Allan Poe (5) Ver másAñadir vídeo
Vidéo de Edgar Allan Poe
¡Extrañamos el cine! Debido a esta pandemia, una de las actividades más afectadas ha sido la de las salidas al cine. ¿Quién no extraña las palomitas, los asientos tan cómodos o la pantalla más grande que mi pared? Bueno, para que no lo extrañen tanto o para que lo extrañen más, hoy hablaremos de libros adaptados a películas.

Libros mencionados:
Alicia en el país de las maravillas Dune La lista de Schindler Cuentos completos de Edgar Allan Poe Lo que más me gusta son los monstruos La región más transparente El problema de los tres cuerpos París era una fiesta
otros libros clasificados: aventuraVer más

¿Cuánto sabes sobre la literatura de Estados Unidos?

Nueva York
Londres
Chicago

Thèmes : literatura norteamericanaCrear un test sobre este libro