Editorial: Proa (05/06/2019)

Fascinat pels relats d?aventures marineres d?un amic, el jove Arthur Gordon Pym, fill d?un comerciant de Nantucket, se sent cridat a embarcar-se com a polissó al balener Grampus, a la recerca de l?emoció del mar. No pot imaginar, però, els fets terribles que l?esperen, en aquest viatge espantós cap als mars del Sud i l?inhòspit oceà Antàrtic. Dotada d?un ritme implacable i amb factura deliberadament popular i, tanmateix, amarada del temperament fosc i opressiu de l?... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 04 julio 2019
Avui ens retrobem amb una joia del passat ideal per aquest estiu. Es tracta ni més ni menys que la obra escrita per Edgar Allan Poe centrada al mar a bord del Grampus.
Si, us estem parlant de l'obra La narració d'Arthur Gordon Pym en la que l'autor es desmarca una mica de tota la seva producció més obscura per donar vida a un protagonista fascinant en una aventura que ens deixarà sense alè.
Un gran lector fascinat per les novel·les d'aventures veu una gran oportunitat per conèixer el mar en quan veu la possibilitat d'entrar com a polissó al balener Grampus.
Es una obra on les nebuloses i els clarobscurs imperen de la mateixa manera que el ritme trepidant fa que sigui impossible deixar la lectura a mitges.
La personalitat i la ment del polissó són els gran protagonistes i viu cada sotragada del mar com a un sacseig de realitat i ficció que el debat entre la vida real i l'aventura que ell esperava portant-lo a una espiral fosca que el farà anar canviant a ritme que arriben cap al mar del sud i l'Oceà Antàrtic.
Poc més us explicaré de l'obra ja que la gràcia és llegir-la, gaudir-la i desgranar la grandesa del protagonista i de l'autor que ens regalen una obra sense igual a la seva bibliografia.
Un cop més, agraïm a Proa l'encert per recuperar joies de la literatura clàssica i donar-los un lloc a la literatura actual ja que si no s'ha llegit és una novetat a més de ser una escletxa per conèixer millor a l'autor, el seu estil i les lectures que emmarquen un temps passat.
Som uns enamorats dels gran clàssics i a més creiem que és fonamental llegir-los per enriquir i ampliar el nostre caràcter lector.
Gràcies a la tasca de traducció d'en Francesc Parcerisas rescatem com a tresor aquesta narració episòdica d'aventures i el llenguatge controvertit i simbòlic de l'autor.
És molt més que una aventura!
Us quedareu a terra ferma o preferiu pujar al Grampus?
És una obra ideal per combatre la calor de l'estiu doncs no us deixarà pensar en res més.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: aventuraVer más

¿Conoces Bajo la misma estrella?

¿Cómo se llama la protagonista del libro?

Peter Van Houten
Hazel Grace Lancaster