Crítica de crucedecaminos

crucedecaminos
05 July 2018
Qui no ha llegit un Pedrolo a l'escola? Jo crec que tothom. Per això llegir Tant interlocutors a Bassera ha estat per mi un viatge a l'adolescència tot recordant quan llegia a Pedrolo. Potser no tots teniu un record agradable de les lectures a l'escola, si fos així les llibreries no tancarien, però sigui quin sigui el record, quan t'enfrontes de nou a un d'aquests autors que vas llegir per obligació la lectura té un efecte diferent; en el meu cas amb Pedrolo ha estat molt agradable i això quasi d'entrada, quasi sense obrir el llibre.

Un petit parèntesis abans de començar no sigui cas que no sapigueu que el 2018 és l'any Pedrolo. Per això aquest any s'han reeditat més de trenta novel·les de Pedrolo.
Llibres del Delicte ha escollit Tant interlocutors a Bassera, escrita a l'any 1960 i no publicada fins al 1992, censurada i finalment descartada pel propi autor, per fer el seu homenatge en un any tant assenyalat i de pas per celebrar els cincs anys de l'editorial.

Molt adient, interessant i instructiu el pròleg escrit per l'Anna Maria Villalonga, comissària de l'any Pedrolo. En ell ens posa al dia als negrots, com ella diu, de totes aquelles novel·les de Pedrolo que es poden considerar de gènere negrecriminal.
Tant interlocutors a Bassera no estaria en aquesta llista, però com explica l'Anna Maria té suficient element negrecriminals per ser una novel·la interessant pel catàleg de Llibres del Delicte i, com no, pel lectors negrots.
També diu que no és una de les millors novel·les de l'autor, però que té elements que la fan destacable. Però millor llegiu vosaltres el pròleg i preneu nota.

SEGUIR LLEGINT A L'ENLAÇ
Enlace: http://crucesdecaminos.blogs..