Editorial: Columna Edicions (17/06/2020)

Calificación promedio : 4.5/5 (sobre 1 calificaciones)
La ciutat bull amb milers de persones vinculades al règim nazi, hi ha membres de les SS, espies internacionals, les banderes amb la creu gamada pel centre de la ciutat, els feixistes italians… I enmig d'aquella Barcelona amb afusellaments al Camp de la Bota, amb matances indiscriminades, amb una misèria extrema, brillava amb llum pròpia un hotel anomenat Ritz on un dia arriba un jueu perseguit a França que fuig per salvar la vida amb els seus músics travessant a peu... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 15 September 2020
Després de les seves múltiples obres i de les seves novel·les “Mariona” i “Rosa de cendra” ens sorprèn cada cop més el poder literari de la gran Pilar Rahola.
Molts de nosaltres tendim a sentir el seu nom i directament pensar en política, tertúlies, etc. Però cal reconèixer que les seves obres literàries no deixen indiferent.
Al ser una gran amant de la política i de la historia crea unes novel·les ambientades en la Barcelona d'èpoques passades sense caure en anacronismes i creant una atmosfera i un context de fons tan ben documentat que és un goig saltar dins l'obra i anar seguint els passos dels seus protagonistes.
A més, per als seus lectors incondicionals a la nova obra ens retrobem amb personatges ja coneguts de les seves obres que encara li donen aquest factor de continuïtat a la historia.
Amb la seva nova novel·la L'espia del Ritz ens situa a un dels llocs més luxosos de la ciutat en l'època posterior a la Guerra Civil.
Una època de contrastos, del daurat del Ritz que opaca la foscor que es viu a molts carrers. Ens porta de la opulència i la sumptuositat fins a la misèria i la por. I també des del poder fins a la obediència.
Però com un funambulista que camina a la línia entre les dues barcelonès contraposades que ens retrata es mou l'espia del Ritz.
Un home jueu que des de la seva feina com a músic del gran hotel té el poder de ser espectador de múltiples reunions, sopars i connexions socials que li poden ser de molt servei si les utilitza de manera correcta.
Aquest home es caracteritza pel seu passat i les seves decisions.
La Merceneta, als seus cinquanta-quatre anys es planteja la seva vida com una rica i avorrida esposa d'un franquista poc amable i dèspota.
Quin rol adoptarà la nostra amiga?
Entre les llums i les ombres de la ciutat que batega al ritme del xampany i del swing i que sent de fons els afusellaments al Camp de la Bota, les cues al Auxilio Social, les nenes dels prostíbuls, la resistència i l'estraperlo aquests personatges poden canviar moltes coses.
Un teló de fons realista, un escenari principal luxós i molts enigmes per ser resolts ens esperen en aquesta gran novel·la que ens ofereix Columna.
Una obra que enganxa alhora que ens fa una fotografia molt realista d'una època convulsa a la ciutat de Barcelona.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: historiaVer más

Otros libros de Pilar Rahola Martínez (2)Ver más

Literatura española

¿Quién es el autor/la autora de Episodios Nacionales?

Emilia Pardo Bazán
Benito Perez Galdós
Rosalía De Castro
Gustavo Adolfo Bécquer

Thèmes : literatura españolaCrear un test sobre este libro