Editorial: EDICIONS DEL PERISCOPI (19/10/2020)

Què passa en una relació amorosa, estable però encara relativament jove, quan un dels dos pren una decisió unilateral que afecta directament el futur de la parella? Quan la Marta li comunica al Dani que no vol ser mare, s’obre entre els dos una esquerda que els portarà a orbitar per uns llimbs plens de dubtes i indecisions que els impulsaran a repensar-se com a individus i com a parella. Aquesta novel·la és una invitació a nedar pel mar de contradiccions en què es c... >Voir plus

avegadesllegeixo
 17 June 2021
CATALÀ:

Sense floritures, directa, elegant i senzilla, així és la prosa de Marta Orriols, i el que ha fet que m'enganxi a ella.

Amb el títol manllevat (beneït Optimot!) d'un disc d'Extremoduro, ens parla de relacions personals intenses. En aquest cas d'una relació de parella on els dos tenen una visió diferent sobre la maternitat.

A poc a poc, i ben desenvolupat, se'ns transmeten els sentiments i els arguments de cada un dels membres de la parella a partir del moment en què la Marta li diu al Dani que està embarassada però no vol tirar l'embaràs endavant. L'autora ha jugat a canviar una mica els rols i et fa pensar amb tots els detalls.

La veritat és que aquest llibre m'agafa en una època vital molt diferent de la dels protagonistes i el tema no em resulta proper, segurament per això és el que m'ha semblat més fluix dels tres que he llegit de l'autora, tot i això, repeteixo que, pel seu estil, val la pena llegir qualsevol llibre seu que us caigui a les mans.

Heu llegit a Marta Orriols? Quins dels seus llibres heu gaudit més? El meu preferit és Anatomia de les distàncies curtes.

ESPAÑOL:

Sin adornos, directa, elegante y sencilla, así es la prosa de Marta Orriols, y lo que ha hecho que me enganche a ella.

Con en título pedido prestado de un disco de Extremoduro, nos habla de relaciones personales intensas. En este caso de una relación de pareja donde los dos tienen una visión diferente de la maternidad.

De manera pausada, y con un buen desarrollo, se nos transmiten los sentimientos y los argumentos de cada unos de los miembros de la pareja a partir del momento en el que Marta le cuenta a Dani que está embarazada pero no quiere seguir con el embarazo. La autora ha jugado a cambiar los roles y te hace pensar con todos los detalles.

La verdad es que este libro me ha pillado en una época vital muy distinta de la de los protagonistas y el tema no me resulta próximo, seguramente por esto es el que me ha parecido más flojo de los tres que he leído de la autora, aunque, repito que, por su estilo, merece la pena leer cualquier libro de la autora que os caiga en las manos.

¿Habéis leído a Marta Orriols?¿Cuál de sus libros habéis disfrutado más? Mi favorito es Anatomia de les distàncies curtes.
Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..
Lesulleresdellegir
 06 October 2021
Aquesta ressenya arriba amb unes setmanes de retard. Com aquell moment del mes en què la regla que no baixa i el cap no para de donar-li voltes a una mateixa idea. Personalment, si ara em quedés embarassada, jo també tindria clara la meva postura: avortar. Però seria capaç de fer-ho quan arribés el moment? Em plantejaria alguna altra opció? 'Dolça introducció al caos' de Marta Orriols m'ha remogut alguna cosa que no sé identificar, per això m'ha costat tants de dies escriure aquesta ressenya. Ho intentaré.

Orriols ens torna a deixar soles davant una realitat tan quotidiana i propera que podria ser la de qualsevol, fent-nos espectadores, aquest cop, de la vida de la Marta i en Dani, una parella que veu el seu dia a dia truncat per un embaràs que ella decideix interrompre. Qui no ho té tant clar és el Dani, qui comença un viatge vital de dubtes, reflexions i records del passat que el porten a plantejar-se si la paternitat podria ser, per a ell, un catalitzador d'allò que hagués volgut per a la seva infància. Un retrat psicològic de dos persones que, com totes, tenen plans de futur laborals i personals, pors, desitjos i neguits que sovint divergeixen l'un de l'altra. Perquè una setmana pot ser eterna en segons quin context.

Com va fer amb 'Aprendre a parlar amb les plantes', el llenguatge proper, intimista i poètic d'Orriols m'ha portat a devorar un llibre que, com ja us deia al principi, ha despertat al meu cap una allau de preguntes: Què ens porta a decidir si volem o no dur una persona al món? Hi ha un moment perfecte? Com marca en una persona i en la seva parella prendre la decisió d'avortar? I a la inversa, com afecta en una parella que un dels dos no pugui tenir fills si els dos ho desitgen? O si només és un dels dos qui vol?
LesulleresdellegirLesulleresdellegir21 October 2021
Li sembla que un pot agafar-se a les parets d'on ha estat feliç per provar d'esgarrapar una mica més el pòsit que en queda, amb l'esperança de portar-la enganxada sota les ungles".

Stranger Things

¿Cuál es el desayuno favorito de Eleven?

Waffles
Huevos