Editorial: EDICIONS DEL PERISCOPI (27/08/2016)

Calificación promedio : 4.58/5 (sobre 6 calificaciones)
A través de personatges fugaços i d’imatges senzilles que condensen grans emocions en petits gestos, aquest recull de contes retrata la infinitat de relacions a què ens condueix l’amor. L’estima, el dolor, les renúncies implícites, els oblits o les pèrdues es relacionen íntimament en uns textos en què els protagonistes s’enfronten de manera quasi imperceptible amb l’exterior mentre proven d’oblidar els somnis, els desitjos laborals i sexuals i, fins i tot, el dret a... >Voir plus

Passiopelsllibres
 30 April 2023
Boonaa tardaa,

avui us porto l'última ressenya per #abrilcatalà. Feia temps que tenia pendent llegir a la Marta Orriols. Em venia de gust qualsevol llibre seu, ja fos “Aprendre a parlar amb les plantes”, “La possibilitat de dir-ne casa” o “Dolça introducció al caos”. al final, em vaig decantar per “Anatomia de les distàncies curtes”.

Anava sense expectatives i és un llibre que m'ha agradat. L'autora disecciona diferents moments, situacions, rutines. En resum, fa petits retrats de la vida. Son un punt de partida per al lector per seguir imaginant altres situacions o dinàmiques.

Depèn del moment emocional, hi ha algun que remou més o menys. Alguns amb els que plores, alguns amb els que t'enfades o et sents incòmode.

Com he dit abans, és un llibre que m'ha agradat però no he pogut evitar fer algunes comparacions amb un altre llibre de relats que he llegit recentment. Són diferents però a la vegada semblants. Espero, en breu, penjar la ressenya de l'altre.

i vosaltres, heu llegit a l'autora? Per quin em recomanaríeu seguir?
Txell_Alonso
 12 March 2023
És el primer llibre que llegeixo de l'autora, i he de dir que m'ha captivat. 19 contes breus, senzills però directes, d'aquells que se't claven dins. 19 històries de la vida quotidiana, en les quals és fàcil veure's reflectit en algun d'ells.

Històries i situacions totalment familiars: l'amor, els amics, la família, el dol, la soledat...... Una lectura que flueix sola i que no vols que s'acabi, ja que l'autora aconsegueix endinsar-nos dins de cada història de manera brillant.

No puc dir res més, només que el llegiu.

PD. El pròleg de Jen Díaz és una meravella, però us el recomano llegir al final del llibre.

“Hi ha notícies que et deixen astorat, hi ha accidents irreversibles, hi ha un món paral•lel fornit de desgràcies i de girs inesperats que passen cada dia, però continuen sonant rialles al fons de tots els vagons. És sempre així. Ineludible.”

¿Autor o autora?

La edad de la inocencia