Crítica de avegadesllegeixo

avegadesllegeixo
19 October 2020
CATALÀ:
Primer de tot vull agrair a @Babelioespanol l'organització de la seva #masacrítica i a l'editorial @anagramaeditor l'enviament de l'exemplar.
Aquest és un llibre sobre la maternitat i sobre algunes maneres de veure-la i viure-la.
D'entrada, m'agradaria comentar que, en llegir la sinopsi del llibre, m'havia fet la idea que el tema principal seria el dol perinatal i no és així. Sí que tracta el tema però de la mateixa manera que en tracta altres com la desafecció emocional cap a un fill i l'opció que tenim les dones de renunciar a la maternitat.
Normalment, quan es parla de la maternitat sempre es fa des d'una vessant optimista, de joia i de felicitat, aquí no. Els tres casos que planteja l'autora, i que durant la lectura s'entrellacen, són casos tristos, emocionalment durs. Són casos que es donen a la vida real i que, des del meu punt de vista, no solen visibilitzar-se. Des d'aquí, aplaudeixo a l'autora per atrevir-se a fer-ho des d'aquestes pàgines.
Encara que el llibre és curt, la lectura no és molt lleugera, no perquè estigui escrit de manera densa, sinó perquè el tema que toca ho és.
Us el recomano si voleu llegir alguna cosa diferent de la maternitat i que, encara que normalment no se'n parli, també forma part d'aquesta etapa.
Què us sembla que una mare pugui renunciar al seu fill o filla? Havent llegit el llibre puc entendre que en alguns casos això es produeixi. Segurament, en algunes famílies hi hagi més d'una mare.
ESPAÑOL:
Antes de nada, quiero agradecer a @Babelioespanol la organización de su #masacrítica y a la editorial @anagramaeditor el envío del ejemplar.
Este es un libro sobre la maternidad y sobre algunas maneras de verla y vivirla.
De entrada, me gustaría comentar que, leyendo la sinopsis del libro, me había hecho la idea que el tema principal sería el duelo perinatal, y no es así. Sí que trata el tema, pero de la misma manera que trata otros como la desafección emocional había un hijo y la opción que tenemos las mujeres de renunciar a la maternidad.
Normalmente, cuando se habla de maternidad, siempre se hace desde un punto de vista optimista, de alegría y de felicidad, aquí no. Los tres casos que plantea la autora, y que durante la lectura se entrelazan, son casos tristes, emocionalmente duros. Son casos que se dan en la vida real y que, desde mi punto de vista, no suelen visibilizarse. Desde aquí aplaudo a la autora por atreverse a hacerlo desde estas páginas.
Aunque el libro es corto, la lectura no es muy ligera, no porque esté escrito de manera densa, sino porque el tema que toca lo es.
Os lo recomiendo si queréis leer algo diferente sobre la maternidad y que, aunque normalmente no se hable de ello, también forma parte de esta etapa.
¿Qué os parece que una madre pueda renunciar a sus hijos? Después de leer el libro puedo entender que en algunos casos esto se dé. Seguramente en muchas familias hay más de una madre.