Editorial: Columna Edicions (27/02/2019)

Para modificar esta descripción, debes iniciar sesión

avegadesllegeixo
 06 October 2020
CATALÀ:

A través d'aquest llibre he conegut la història de mil mariners italians, supervivents de l'enfonsament del cuirassat Roma, que l'any 1944 van ser acollits a Caldes de Malavella.

El llibre està narrat en dues línies temporals. Una en la actualitat, que ens explica la recerca de la identitat del protagonista i el seu creixement personal (d'origen humil es converteix en un home ric gràcies a l'esforç i al treball). L'altra ens explica la part més històrica, i la relació que va tenir la Joana (la mare del Mateu) amb el Ciro (uns dels supervivents del Roma).

Cal fer un reconeixement al treball de recerca fet per l'autor que, a banda de descobrir-nos una part de la història, fa una bona descripció de la vida a Caldes durant l'època dels fets.

Així com el començament i el final els he llegit amb interès, la part central de la novel·la se m'ha fet una mica més pesada, com si decaigués una mica el ritme de narració. M'ha agradat la descripció que es fa dels personatges, i que aconsegueix fer-los propers i reals, i que la novel·la no es centri en la història d'amor, sinó més aviat en la descripció de la vida que van fer els soldats italians a Caldes.

També vull destacar, com a part que m'ha agradat, que els diferents personatges relacionats amb el Ciro i el Mateu expliquin els seus sentiments i reaccions en conèixer l'existència d'aquesta relació pare-fill.

Si l'hagués de recomanar ho faria a la gent que està interessada en la història perquè tinc la sensació que el fet que explica no és massa conegut.

Heu llegit el llibre? Us crida l'atenció? Jo l'he trobat interessant però no puc dir que l'hagi gaudit.

ESPAÑOL:

A través de este libro he conocido la historia de mil marineros italianos, supervivientes del naufragio del acorazado Roma, que el año 1944 fueron acogidos en Caldes de Malavella.

El libro está narrado en dos líneas temporales. Una en la actualidad, que nos explica la búsqueda de la identidad del protagonista y su crecimiento personal (de origen humilde se convierte en rico gracias a su esfuerzo y trabajo). La otra nos narra la parte histórica y la relación que tuvieron Joana (madre de Mateu) y Ciro (unos de los supevivientes del Roma).

Quiero hacer un reconocimiento al trabajo de documentación del autor que, a parte de descubrirnos hecho histórico, hace una buena descripción de la vida en Caldes en la época de los hechos.

El inicio y el final del libro los he leído con interés, pero la parte central la he encontrado un poco espesa, como si el ritmo de la narración fuera decayendo. Me ha gustado la descripción que se hace de los personajes, que consigue hacerlos próximos y reales, y que la novela no se centre en la historia de amor, sino que le dé más importancia a la vida que hicieron los soldados en Caldes.

También quiero destacar, como parte que me ha gustado, que los diferentes personajes relacionados con Ciro y Mateu expliquen sus sentimientos y reacciones cuando conocieron la existencia de esta relación padre-hijo.

Si tuviera que recomendarlo lo haría a aquellas personas que sienten interés por la historia porque creo que el hecho que narra no es muy conocido.

¿Habéis leído el libro? ¿Os llama la atención? Yo lo he encontrado interesante pero no puedo decir que lo haya disfrutado mucho.

LaPetitaLlibreria
 28 March 2019
De ben segur que ja coneixeu les obres d'en Rafel Nadal com “Quan érem feliços”, “Quan en dèiem xampany”, “La maledicció dels Palmisano” i “La Senyora Stendhal”.
Doncs bé, si com ens passa a nosaltres admireu la seva prosa i la subtil manera en la que fa que el passat esdevingui present us presentem la seva darrera obra mereixedora del Premi Ramon Llull d'enguany.
A El fill de l'Italià la identitat personal, les arrels personals i l'auto reconeixement de la pròpia existència es donen cita per narrar una obra d'amor en temps convulsos.
En Mateu centrarà la nostra atenció des de la seva infància en la que percep que esta creixent en una família trencada. Des de ben petit ha de fugir de crits, baralles i esbatussades a la casa més pobre de Caldes de Malavella.
El seu passat és un secret a veus per l'aire de la zona i ell el vol atrapar sigui com sigui.
El poble està marcat per l'odissea de milers de mariners italians que es van refugiar en plena Segona Guerra Mundial essent els supervivents de l'enfonsament del cuirassat Roma bombardejat pels alemanys.
Seixanta anys després i amb l'experiència i serenor dels anys es disposa a deslliurar la seva ment d'interrogants i esbrinar qui és el seu pare.
Qui era el noi que xiulava cançons napolitanes? Qui era el jove que li duia a rentar roba a la seva mare?
S'enfronta al seu passat i també al de la seva mare que potser va tenir un amor secret o prohibit.
La Joana era una jove atractiva que adorava plantar clavells de poeta i cuidar la seva casa mentre posava el seu cor en tot allò que feia.
Serà ell fill d'un italià?
Com afrontarà les noticies? Com li afectaran? Es perdonarà? Entendrà la seva vida?
Es una obra on els esdeveniments i els amors de la guerra queden reflectits amb molta veracitat i destaca l'evolució psicològica del protagonista a les diferents etapes vitals que va travessant.
Gràcies a Columna podreu donar resposta a totes aquestes preguntes que es respiren en un enclavament tan bell de les terres catalanes mentre gaudiu de la prosa majestuosa i detallista del Rafel Nadal.
És una de les apostes clares per regalar aquest Sant Jordi per la qualitat narrativa de l'autor i per la trama que teixeix en aquesta nova novel·la.
No la deixeu escapar.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: historiaVer más

Literatura española

¿Quién es el autor/la autora de Episodios Nacionales?

Emilia Pardo Bazán
Benito Perez Galdós
Rosalía De Castro
Gustavo Adolfo Bécquer

Thèmes : literatura españolaCrear un test sobre este libro