Editorial: Columna CAT (27/02/2019)

LaPetitaLlibreria
 28 marzo 2019
De ben segur que ja coneixeu les obres d'en Rafel Nadal com “Quan érem feliços”, “Quan en dèiem xampany”, “La maledicció dels Palmisano” i “La Senyora Stendhal”.
Doncs bé, si com ens passa a nosaltres admireu la seva prosa i la subtil manera en la que fa que el passat esdevingui present us presentem la seva darrera obra mereixedora del Premi Ramon Llull d'enguany.
A El fill de l'Italià la identitat personal, les arrels personals i l'auto reconeixement de la pròpia existència es donen cita per narrar una obra d'amor en temps convulsos.
En Mateu centrarà la nostra atenció des de la seva infància en la que percep que esta creixent en una família trencada. Des de ben petit ha de fugir de crits, baralles i esbatussades a la casa més pobre de Caldes de Malavella.
El seu passat és un secret a veus per l'aire de la zona i ell el vol atrapar sigui com sigui.
El poble està marcat per l'odissea de milers de mariners italians que es van refugiar en plena Segona Guerra Mundial essent els supervivents de l'enfonsament del cuirassat Roma bombardejat pels alemanys.
Seixanta anys després i amb l'experiència i serenor dels anys es disposa a deslliurar la seva ment d'interrogants i esbrinar qui és el seu pare.
Qui era el noi que xiulava cançons napolitanes? Qui era el jove que li duia a rentar roba a la seva mare?
S'enfronta al seu passat i també al de la seva mare que potser va tenir un amor secret o prohibit.
La Joana era una jove atractiva que adorava plantar clavells de poeta i cuidar la seva casa mentre posava el seu cor en tot allò que feia.
Serà ell fill d'un italià?
Com afrontarà les noticies? Com li afectaran? Es perdonarà? Entendrà la seva vida?
Es una obra on els esdeveniments i els amors de la guerra queden reflectits amb molta veracitat i destaca l'evolució psicològica del protagonista a les diferents etapes vitals que va travessant.
Gràcies a Columna podreu donar resposta a totes aquestes preguntes que es respiren en un enclavament tan bell de les terres catalanes mentre gaudiu de la prosa majestuosa i detallista del Rafel Nadal.
És una de les apostes clares per regalar aquest Sant Jordi per la qualitat narrativa de l'autor i per la trama que teixeix en aquesta nova novel·la.
No la deixeu escapar.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: historiaVer más