Crítica de avegadesllegeixo

avegadesllegeixo
14 December 2020
CATALÀ:

Torno amb una altra història d'una autora japonesa, La noia de la botiga 24 hores de Sayaka Murata.

Vaig agafar el llibre una mica recelosa perquè, com que sempre el veia junt amb el de la mujer de la falda violeta, tenia por que també em decepcionés. Però ja us avanço que no ha estat així!

Aquest és un altre llibre que, escrit d'una manera senzilla però magistral, convida a una reflexió profunda sobre aquelles persones que es rebel·len per sortir dels estereotips. Ens apropa a quina és la situació de la dona dins la cultura japonesa i el que s'espera d'ella a partir d'una certa edat.

Sayuka Murata ens detalla els sentiments i pensaments de la protagonista, una noia que no encaixa en aquesta societat i que és feliç amb la vida que porta però que, davant la pressió del seu entorn, decideix fer el que s'espera d'ella.

Aquest també és un llibre que recomanaria a tothom, per la seva senzillesa i el seu transfons.

Alguna vegada heu tingut la sensació que no encaixàveu en algun lloc? Jo sí, però poques vegades m'ha preocupat desmuntar estereotips ;)

ESPAÑOL:

Insisto con la literatura oriental y vuelvo con otra historia de una autora japonesa, La dependienta de Sayuka Murata.

Cogí el libro con recelo por la decepción que me causó La mujer de la falda violeta hace poco, pero os puedo asegurar que con este no ha sido así.

Este es un libro que, escrito de una manera sencilla pero magistral, invita a una reflexión profunda sobre aquellas personas que se rebelan para desmarcarse de los estereotipos. Nos acerca a la situación de la mujer en la cultura japonesa y lo que se espera de ella a partir de una determinada edad.

Sayuka Murata nos detalla los sentimientos y los pensamientos de la protagonista, una chica que no encaja en esta sociedad y que es feliz con su vida pero que, ante la presión de su entorno, decide vivir conforme a lo establecido.

Este libro también lo recomendaría a todo el mundo, por su sencillez y su trasfondo.

¿Alguna vez habéis tenido la sensación que no encajabais en algún sitio? Yo sí, pero pocas veces me ha importado desmontar estereotipos ;)
Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..