Crítica de crucedecaminos

crucedecaminos
27 December 2018
Ressenya publicada al meu blog Cruce de Caminos

Us explicava a finals de 2016 que Llibres del Delicte és una editorial pedrera de nous escriptors negrecriminals en català. Deia, que calculava que més del 50% de les publicacions de l'editorial son presentacions d'escriptors, primeres novel.les. Ara no sé com estarà el percentatge, tampoc importa el número, importa el fet i hi ha un altre fet i és que Llibres del Delicte continua confiant en aquests escriptors per publicar la seva segona novel.la com és el cas de la Dora Muñoz.
A finals d'aquell 2016, vaig editar i publicar un llibre de relats que era el recull dels millors relats que es van presentar al I Premi Cruce de Caminos de relat curt en català. La guanyadora va ser la Núria Martínez, fa poc a publicat la seva primera novel.la Peces d'un trencaclosques, amb un relat que donava nom a l'antologia, Un malson. Dins d'aquella antologia també hi havia un relat de la Dora Muñoz.

Caliu sota les cendres és doncs la segona novel.la de Dora Muñoz i és un canvi de registre interessant respecte a la seva primera novel.la, Mare per un fill. És una novel.la més procedimental, potser presentació de sotinspectora Cami.la Vázquez, la investigadora principal de l'assassinat d'un empresari, però amb la mateixa càrrega de sentiments i sobretot patiment de quasi tots els personatges.

SEGUINT LLEGINT a l'enllaç
Enlace: http://crucesdecaminos.blogs..