Editorial: Llibres Delicte (04/10/2021)

Para modificar esta descripción, debes iniciar sesión

laslecturasdelorena
 08 November 2021
El autor nos narra la historia de Pau que, justo después de dejar a su mujer y su hijo de dos años por el amor de su vida, Lluna, es atropellado y queda en coma durante cuatro años. al despertar, han desaparecido su mujer, su hijo y Lluna, y él tiene que volver a casa de sus padres e intentar rehacer su vida, con las secuelas físicas y psicológicas que conlleva su accidente.

Es un libro muy adictivo, con capítulos cortos, que siempre se agradece. Lo que genera intriga es el saber qué le pasó a Pau, quién le atropelló y si conseguirá recuperar su vida. Me ha gustado mucho y, aunque hubiese preferido tal vez otro tipo de final, tampoco me ha parecido mal, es un buen final acorde con la historia.

Si tengo que decir algunas cosas que no me hayan gustado, sería el comportamiento poco realista a veces de los personajes. Por poner un ejemplo, cuando Pau está obsesionado con encontrar a su hijo, su madre le dice que se olvide del tema y continúe con su vida. Y durante el libro hay un par de cuestiones de este estilo que me chirriaron, pero solo fueron pequeños detalles sin demasiada importancia. También hay personajes que me resultaron muy odiosos, aunque imagino que esa era la intención del autor.

En general me quedo con muy buenas sensaciones de los dos libros que he leído de la editorial. Sobre todo me gusta que no sean los típicos libros de novela negra en que se investiga un asesinato o una serie de crímenes y que ya son muy pautados desde el principio (que también me gusta ese tipo de novela negra, pero está muy bien innovar en este ámbito). Aún tengo dos más en casa que espero leer pronto, ya que como siempre, son libros que se leen muy rápidamente.
Lesulleresdellegir
 02 November 2021
Vergonya. Per no valer-se per si sol; per haver perdut tot allò que coneixia; per no poder exercir de pare. 'Després de la vergonya', una novel·la negra escrita per Marc Moreno i editada per Llibres del Delicte, rebusca entre el dolor i el suspens d'un thriller psicològic on sembla que podem trobar bocins ficcionats de la vida de l'escriptor. No és un llibre d'adrenalina, sinó dels d'anar fent camí, però us pot regalar una bona tarda de manta i xemeneia.

Tot passa quan en Pau decideix deixar a la Sandra. Ha conegut a una altra dona, així que la deixa plorant al menjador i abandona el pis on començaven a veure créixer al seu fill. Només sortir per la porta, però, un cotxe se li tira a sobre, deixant-lo quatre anys en coma. Quan es desperta res del que coneixia és el mateix i al seu costat només han perdurat els pares. Així i tot, amb un estat físic complicat i moltes seqüeles psicològiques, en Pau farà l'impossible per buscar a la seva exparella i recuperar la paternitat, sempre amb la mirada posada en aquella nit que va canviar per sempre la seva vida.

No és una història amable, tampoc de sang i fetge, però té molta part humana i això m'ha sorprès. No havia llegit mai una autodenominada novel•la negra semblant a aquesta, on l'acció tarda a arribar i el ritme és més aviat lent, que no avorrit, sinó que t'arrossega per la misèria del protagonista. Ara bé, hi ha una part de la trama que m'ha grinyolat una mica, potser perquè l'hi he donat massa voltes, però no us faré espòiler; tampoc m'han agradat alguns diàlegs massa barroers o com es deixa a la dona de sonada, fins i tot de psicòpata, gairebé tota l'estona. Així i tot, m'han guanyat repunts humans i actuals, com el del final, que tot i que me l'esperava una mica, ha estat com un poal d'aigua glaçada.

¿Autor o autora?

La edad de la inocencia