Crítica de Passiopelsllibres

Passiopelsllibres
29 November 2021
CAT:

En primer lloc, agrair a l'Altra l'enviament d'aquest exemplar de Colum McCann. M'ha sorprès. Se m'han escapat algunes llàgrimes amb l' història de l' Abir, l'Smadar, en Rami i en Bassam. En Rami i l'Smadar son israelites i l'Abir i en Bassam son palestins. A en Rami i en Bassam els uneix el dolor de perdre una filla. No és només la seva història, la seva vida, són la de miler de persones que passen pel mateix.

El títol del llibre, reflexa el relat de McCann, és un poliedre de múltiples cares, 1001 relats, com Les mil i una nits. No hi ha un fil conductor, són relats, a vegades de quatre pàgines, a vegades d'una frase o una imatge. És un relat que té molta força, que et transporta al conflicte entre Israel i Palestina. Et retrata moments molt crus de la guerra.

És una història per llegir amb molta calma, degustant-la a poc a poc i intentar lligar caps. Amb la lectura, descobreixes que no tot és blanc o negre que hi ha matisos i que a vegades les unions més inversemblants es poden fer realitat.

Us animo a que el llegiu i el fruïu. M'han donat ganes buscar més informació sobre el conflicte, les intifades, els diferents personatges coneguts que surten. És un llibre per fer una segona lectura, reflexionant-hi i prenent molts apunts.

CAST: Antes que nada, agradecer a L'Altra editorial, el envío de este ejemplar de Colum McCann. Me ha sorprendido. Se me han escapado algunas lágrimas con la historia de Abir, Smadar, Rami y Bassam. Rami y Smadar son israelitas y Abir y Bassam son palestinos. A Rami y a Bassam los une el dolor de perder una hija. No es solo su historia, su vida, es la de un millar de personas que pasan por lo mismo.
El título del libro, refleja el relato de McCann, es un poliedro de múltiples caras, 1001 relatos, como Las mil y una noches. No hay un hilo conductor, son relatos, a veces de 4 páginas, a veces de una frase, una imagen. Es un relato que tiene mucha fuerza, que te transporta al conflicto entre Israel y Palestina. Te retrata momentos muy duros de la guerra.
Es una historia para leer con calma, saboreándola poco a poco e intentar atar cabos sueltos. Con la lectura, descubres que no todo es blanco o negro que hay muchos matices y que a veces las uniones más inverosímiles se pueden hacer realidad.
Os animo a que la leáis y lo disfrutéis. Con la lectura, me he dado cuenta que necesito buscar más información sobre el conflicto, recuperar viejos apuntes, las intifadas y los diferentes personajes conocidos que salen. Es un libro que se presta a una segunda lectura, reflexionando y tomando muchas notas.