Editorial: Labutxaca (08/07/2014)

La Judith i l’Eric tornen més enamorats que mai del seu viatge de noces. Ell se sent l’home més feliç del món, però la gelosia i el sentiment de protecció cap a ella els enfronta una vegada i una altra. Tot i així, la Judith viu un somni fet realitat al costat del seu Iceman i sempre intenta mirar-ho tot pel cantó positiu, gaudeix del marit i els jocs sexuals, fi ns que l’Eric li confessa que el seu desig més gran és tenir un fill...

En aquesta històr... >Voir plus

31 October 2018
Avui us presentem la segona part de la trilogia de la Megan Maxwell, sota el títol Demana'm el que vulguis, ara i sempre.

No desvelaré gaire de la trama ja que si us vaig captivar per llegir la trilogia amb Demana'm el que vulguis, no voldria fer-vos un spoiler i treure'us les ganes de descobrir que més s'hi amaga.

La historia de la parella Eric, alies Iceman, i de la Judith, alies Jud o moreneta, ha passat per un mal moment, en el moment de començar estan separats i un dels dos haurà de baixar del burro si volen salvar l'amor que es tenen. Dos personatges que s'enfronten als seus malsons, les seves diferencies els apropen i els allunyen amb forces equidistants, però són tan tossuts que la prova de fe a superar no és gens fàcil.

Descobrirem la vida a Jerez, on la Judith es refugia a casa del seu pare i viurem una estada a Munich on coneixerem la família de l'Eric, la seva mare Sonia, una dona jove d'esperit, la seva germana Marta, metgessa i enrotllada, en Flyn el nebot de l'Eric de deu anys que s'ha entossudit en fer-li la vida impossible a la Judith, la Simona i en Norbert, el servei de la casa de l'Eric, i algun dels seus amics, com en Björn, la Frida i l'Andrés, o en Dexter.

Un dels personatges més importants és la Hannah, la germana de l'Eric que va morir en un accident i que va deixar al càrrec del seu germà el seu fill. Un aspecte que marcarà molt el caràcter protector i extremadament controlador de l'Iceman.

D'una novel·la eròtica pocs esperarien una profunditat digne, però el turment que pateix el petit Flyn i com un nen envellit i rondinaire recupera la seva infantessa, demostra que etiquetar una novel·la sota un sol aspecte seria un error colossal, cosa que demostra amb la seva aposta el segell labutxaca.

Però com en la majoria de histories d'ell i ella, en aquesta no hi podia faltar la ex amb ganes de brega, les discussions per les coses més absurdes i veritats que aniran fent obrir els ulls al lector sobre les brases que s'amaguen sota les flames, unes flames que comencen a ser un caprici de tots dos.

En aquesta podreu descobrir les grans diferencies culturals que s'estableixen entre Alemanys i Espanyols, el caràcter obert d'uns i tancat dels altres, la neu freda de l'hivern i la calor sufocant de l'altre.

Un dels detalls que més m'ha agradat a sigut la picada d'ullet de l'autora a les seves lectores, la Judith té unes amigues al facebook de les quals parla amb el sobrenom de les “Guerreres Maxwell”, crec que totes les seves lectores estaran encantades de veure-s'hi reflexades.

Voleu una recomanació per aquesta segona entrega?
 31 October 2018
El segell labutxaca ens presenta una trilogia sensual, eròtica, calenta on conflueixen aquests aspectes amb d'altres més mundans com la família, els amics, la feina. Una trilogia morbosa de la qual intentarem desgranar pas a pas i títol a títol allò que la seva autora Megan Maxwell etiqueta sota la paraula morbo.

Per comença us farem cinc cèntims de l'autora, Megan Maxwell és una reconeguda i prolífica escriptora de novel·la romàntica. Filla de mare espanyola i pare nord-americà.

L'estiu del 2012 va començar a publicar aquesta trilogia, convertint-se en un fenomen editorial extraordinari.

El primer títol és Demana'm el que vulguis, i com en tota bona trilogia hi trobarem una presentació molt acurada del personatges principals i d'alguns secundaris, s'introdueix el fil conductor de la historia i algunes de les seves ramificacions.

La prosa de l'autora és molt dinàmica, no deixa respirar al lector i tot i que és molt explicita en els capítols més calents sap mantenir l'atenció a la historia en si, no és només una novel·la que fa pujar els colors als més puritans, sinó que també és una historia humana on el cor es trenca i es torna arreglar, encara que queda tocat.

Els nostres protagonistes són l'Eric Zimmerman, un empresari alemany, fred, calculador, manaire, controlador, caparrut i en molts moments un imbecil integral, però, sempre hi ha un però, és un home tendre quan vol i molt experimentat en el terreny horitzontal. Ella és la Judith, alegre, simpàtica, vitalista, amb un caràcter del dimoni, una moreneta de Jerez. Junts són el gel i el foc, pols oposats que s'atrauen.

Ella descobrirà amb ell a gaudir del sexe desinhibit, la seva faceta de voyeur i acceptarà formar part dels seus jocs de fantasia i erotisme. Ell descobrirà que les dones poden ser molt sinceres, que l'amor fa mal i que la llum de la Judith comença a desglaçar el seu cor ferit.

Una historia amb uns personatges forts, amb molt caràcter, que sembla que es puguin menjar el món, però que en moments puntuals el món se'ls menja a ells.

Aquesta primera part es centra en el descobriment entre ells, ell és el director de l'empresa on treballa la Judith, us trobareu amb situacions laborals, trobades inesperades i presentacions de personatges secundaris com alguns dels amics de la Judith, el seu pare, un home molt intel·ligent, la seva germana i la seva neboda Luz, una criatura exasperant, curiosa i molt natural. Una d'aquelles personetes que es fan estimar.

31 October 2018
Per fi arribem al final del llarg viatge al qual ens ha convidat la Megan Maxwell. La trilogia s'acaba amb un títol força clar Demana'm el que vulguis o deixa'm, la pregunta és qui dirà aquestes paraules i quin deu ser el detonant de tal dramatisme.

Hem gaudit amb Demana'm el que vulguis i amb Demana'm el que vulguis, ara i sempre, però el final s'apropa, una història d'amor intens i atrevida, plena de morbositat i erotisme, en què els protagonistes lluitaran per preservar la seva relació, encara que el preu que hauran de pagar per fer-ho sigui massa alt. Només us donaré una pista i perquè la trobareu a la contraportada, una revolució hormonal està a punt per envair Munich.

Arribem al punt on després de llegir els tres volums i descobrir tots els secrets de la trilogia, un es pregunta quina diferencia hi ha entre aquesta i d'altres més reconegudes, i com que les comparacions són odioses no les mencionarem i que cadascú pensi en la que vulgui.

La veritat és que aporta aspectes molt diversos, si ens centrem en la trama més eròtica, la veritat és que no és gens suau, parla de temes que molt pocs autors han gosat plasmar, no deu haver sigut gens fàcil construir una relació entre personatges tan complexa i alhora tan morbosa.

Us recomanaria que busquéssiu la definició de morbo a la viquipedia, però crec que aquest únic terme amb un vast significat va deixant-se conèixer al llarg de la trilogia.

Jo em quedo amb els petits detalls, la relació de la Judith amb la seva família, la família de l'Eric, la fidelitat dels amics, la importància de figures paternes per un nen, un arbre de Nadal vermell, una competició a la Wii, l'hora del culebrot o fins i tot el descobriment d'un James Bond que potser ha trobat la forma per les seves sabates.

labutxaca m'ha sorprès, s'ha arriscat molt, ha fet una acurada traducció a càrrec de Núria Parés, Marta Marfany i Josep Alemany, mantenint molts castellanismes, donat que la Judith és de Jerez i viu a Madrid, ens regala frases impronunciables en alemany i construeix un tot on el lector podrà perdre's.

Crec que les millors paraules per acomiadar una trilogia serien les de la pròpia autora dedicades a les seves “Guerreres Maxwell”.

De tot cor per a les meves boges i meravelloses GUERRERES MAXWELL. Com vosaltres dieu: “On n'hi ha dos n'hi ha tres!”. Espero que l'Eric i la Jud us tornin a enamorar.