Crítica de crucedecaminos

crucedecaminos
20 March 2019
Sempre m'ha fascinat l'habilitat que tenen certs escriptors per ficar-se amb rapidesa i facilitat en la pell de l'actualitat.
Andreu Martín és un d'ells i ho torna a demostrar amb Tothom et recordarà una novel·la de rabiosa actualitat en la que barreja de manera intel·ligent ficció i realitat.

Tothom et recordarà va aconseguir el premi Ciutat de Vila-real 2018. En castellà va guanyar Soy la venganza de un hombre muerto d'Alberto Valle, que va publicar amb anterioritat sota el pseudònim de Pascual Ulpiano. Les dues novel·les s'han publicat sota el segell de l'editorial Alrevés, que com sabeu els que em seguiu, és un segell de qualitat negrecriminal.

«Àrab, musulmà i terrorista, vingui, tot és el mateix; d'aquesta manera es poden permetre ser racistes i xenòfobs sense sentir-se culpables ».

Andreu Martín és un escriptor incansable. Potser en els últims anys la seva producció literària pugui haver baixat una mica en nombre, però supera amb molt la mitjana de publicació d'autors espanyols en un any. I aquest fet lliga amb el que us deia anteriorment, que sap treure-li el màxim partit a tot el que l'envolta i per tant el preocupa.

Els atemptats de Catalunya del 17 d'agost de 2017 han marcat un abans i un després en la població catalana i crec que també espanyola, com malauradament el marcarà el recent atemptat a Nova Zelanda. Una societat que es creia fora de perill d'aquesta xacra veu com aquest horror està més a prop del que li semblava. Fins i tot els cossos de seguretat de l'Estat que creien estar ben preparats s'han d'enfrontar a un nou repte quan pensaven que tot estava controlat. Aquest comentari també s'ha sentit aquests dies provinents de Nova Zelanda.

SEGUIR LLEGINT A L'ENLLAÇ
Enlace: http://crucesdecaminos.blogs..