Editorial: Editorial Alrevés (03/06/2019)

La literatura de crims, unes históries que han seguit diversos camins al llarg dels anys, ha configurat un macrogénere que inclou tot tipus de subgéneres i corrents. En aquest primer volum, dedicat a l'época clássica de la novel·la negra i policíaca concretament des dels orígens fins a la década dels setanta del segle passat, passem revista a diferents etiquetes: des de la novel·la d'enigma, els detectius de butaca, la policíaca metafísica, el cas de l'habitació tan... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 06 septiembre 2019
Tots sabeu del meu gust per la novel·la negre i encara molt més accentuat des de que existeix el segell Crims.cat però realment ara veig que quan us el recomano a vegades em costa definir quin tipus de novel·la negre és.
Hi ha tants subgèneres que és impossible classificar-los tots a la perfecció: detectivesca, policíaca, psicològica... i això sense tenir en compte que més d'una novel·la es tenyeix de més d'un subgènere i dels nous temes que tractem.
En fi, crec que l'obra Trets per totes bandes és un bàsic que tots els amants del gènere necessitem!
En aquesta obra didàctica que aplega L'època clàssica de la novel·la negra i policíaca ens ensenya a classificar i a distingir els matisos de cada període històric i les particularitats de cada escriptor cèlebre.
Amb un ritme molt adequat i explicat de manera planera i citant a autor en contextos concrets, els seus autors aprofundeixen sobre el gènere i n'extreuen les grans conclusions.
L'Àlex Martín Escribà des de la seva vessant de professor, d'estudiós, d'escriptor i de director de la col·lecció Crims.cat juntament amb en Jordi Canals i Artigas que des de la seva passió pel gènere i la direcció de la Biblioteca La Bòbila especialitzada en el gènere ens mostren una visió acurada sobre el que més els apassiona.
Amb il·lustracions d'obres que em recorden als llibres que el meu avi i el meu besavi llegien ens ensenyen les bases del gènere en les diferents classificacions i amb les amplies referencies que ens donen ens conviden a descobrir nous autors i nous interrogants.
Aquesta obra per encara ser més rodona compta amb el prefaci de Claude Mesplède, escriptor, crític i historiador francès estudiós de la sèrie negra i de la literatura policíaca.
Passar de l'escenari d'un crim a la resolució de la incògnita no és gens fàcil.
En aquest primer volum descobrirem les bases de la novel·la d'enigmes, els detectius de butaca, la policíaca metafísica, l'habitació tancada, el lladre de guant blanc, els genis del mal, la novel·la problema, la policíaca psicològica, el detectiu hard-boiled, la novel·la de delinqüents, la carcelària, la psicologia criminal, el noir, la procedimental, la novella d'espionatge, la novel·la crònica, el suspens i el thriller entre moltes d'altres.
Desprès de la seva lectura ens sentirem uns autèntics setciències del gènere.
És una obra perfecte per als amants del gènere!
Gràcies a Alrevés teniu la oportunitat de gaudir de la novel·la negre i ara aprendre'n!

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: novela negraVer más

La novela negra en el cine

L.A. Confidential (Los Ángeles al desnudo)
La Dalia Negra (The Black Dahlia)
Dueños de la calle (Street Kings)
Dark Blue (El rostro oscuro de la ley)