Editorial: Proa (14/02/2018)

Calificación promedio : 4.75/5 (sobre 2 calificaciones)
El personatge que afirma haver matat Franco, Agustí Vilamat, neix el 1916 en una casa modesta de Solsona. Tot i ser un nen prudent, contemplatiu, perd un ull en un accident absurd. Aviat, gràcies a les revistes infantils que guarda un notari amic de la família, descobreix el gust per la lectura i pels secrets de la llengua, que no l'abandonarà mai. I així, uns anys més tard, baixa a Barcelona a fer de corrector lingüístic, poc abans que esclati la guerra. Una guerra... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 23 June 2019
Avui us presentem la novel·la d'en Joan-Lluís Lluís mereixedora del Premi Sant Jordi 2017.

A la seva bibliografia ja hi havia títols rellevants i premiats com “El dia de l'ós”, “Aiguafang”, “Les cròniques del Déu coix” i “El navegant”. A més ha escrit l'assaig pamfletari “Conversa amb el meu gos sobrer França i els francesos” i el joc literari Xocolata desfeta.

Si seguim la seva trajectòria sabem que tenim entre mans una joia que cal desgranar i saber interpretar per tal d'extreure'n tot el suc.

A Jo sóc aquell que va matar Franco ens presenta a l'Agustí Vilamat, un modest Solsoní que tot i ser quietet i tranquil sempre la acaba pifiant. La seva vida contemplativa el porten a descobrir el seu gust per la llengua i la literatura i acabarà arribant a Barcelona per fer de corrector lingüístic.

Bromes del destí fan que en la seva plenitud laboral esclati la Guerra Civil i la postguerra amb tot el que va comportar per la societat catalana.

Fins aquí la historia manté un ritme fidel amb el que va passar a la historia real de Catalunya, Espanya i el món però integra un anacronisme molt significatiu que marca el futur de l'Agustí i tots els que l'envolten.

Franco cedeix davant Hitler i s'encarrila cap a la Segona Guerra Mundial.

Marxarà cames ajudeu-me cap a Argelers però tot i salvar-se perdrà una part fonamental de la seva vida que ara mateix no us desvetllarem.

El nostre lletraferit, ferit on més li cou, donarà una passa endavant i es converteix en l'artífex d'un fet històric que canvia la historia.

Una novel·la que no deixa indiferent, estudiada i documentada que gràcies a labutxaca podem gaudir i estudiar.

I si la historia hagués estat així? On seriem ara? Han canviat tant els temps o seguim en punt mort?

Només si la llegiu podreu donar resposta aquestes preguntes alhora que aprendreu a valorar aquest premi i us documentareu sobre possibles variants de la historia.

Extremadament innovadora, àgil, fresca i en el moment just.

Us deixem amb les primeres planes i us assegurem que ja no us en podreu desenganxar.

Animeu-vos i acompanyeu a l'Agustí en aquesta historia!

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..

Las críticas de la prensa (1)
elperiodico15 February 2018
Joan-Lluís Lluís presenta 'Jo soc aquell que va matar Franco', una ucronía llena de paralelismos "no voluntarios" con la actualidad catalana
Leer la crítica en el sitio web: elperiodico
otros libros clasificados: historiaVer más

Otros libros de Joan-Lluís Lluís (2)Ver más

Literatura española

¿Quién es el autor/la autora de Episodios Nacionales?

Emilia Pardo Bazán
Benito Perez Galdós
Rosalía De Castro
Gustavo Adolfo Bécquer

Thèmes : literatura españolaCrear un test sobre este libro