Crítica de Passiopelsllibres

Passiopelsllibres
26 July 2021
Sabeu què és un moon tiger? Per descobrir -ho, us animo a que llegiu aquesta història de Penelope Lively. En aquest cas ens retrata la Clàudia, una dona gran que està ingressada a l'hospital i que escriu sobre la seva vida, semblant a un diari personal, però tenint en compte la història del món. Les històries poden ser personals i particulars però marcades pel lloc i el moment què vivim.
Vaig començar la lectura i la Clàudia em va semblar un personatge molt interessant. És d'aquells personatges que en un principi rebutges però que segueixes llegint i li dones una oportunitat. T'acaba sorprenent.
Una guerra mundial, les relacions amb les persones que la rodegen, els diàlegs amb el seu germà no tenen pèrdua. de seguida, copsem que és una persona molt intel·ligent, independent, bel·ligerant i amb les idees molt clares. A través dels seus ulls i de la resta de personatges que hi intervenen veurem els diferents episodis que ens vol explicar.
Dels episodis que narra els que més he fruit han estat els que explica que va estar de corresponsal de guerra a Egipte. Les piràmides, els viatges per l'interior del país...
La història no segueix un ordre cronològic i va fent salts. En alguns trams és un relat calidoscòpic.
Moltes gràcies a l'Altra Editorial per enviar-me un exemplar, és un llibre que m'ha encantat i que us recomano. És una narració calmada, pausada però fluida. Et va gronxant d'un lloc a l'altre.

CASTELLANO!!

¿Sabéis que es un Moon tiger? Para descubrirlo, os animo a que leáis esta historia de Penelope Lively. En este caso nos retrata a Claudia, una mujer mayor que está ingresada en un hospital y que escribe sobre su vida, parecido a un diario personal, pero teniendo en cuenta la historia del mundo. Las historias pueden ser personales y particulares, pero marcadas por el lugar y el momento en el que vivimos.
Empecé la lectura y Claudia me pareció un personaje muy interesante. Es de esos personajes que al principio rechazas pero que sigues leyendo y le das una oportunidad. Te acaba sorprendiendo.
Una guerra mundial, las relaciones con las personas que la rodean, los diálogos con su hermano no tienen pérdida. En seguida, vemos que es una persona muy inteligente, independiente, beligerante y con las ideas muy claras. A través de sus ojos y del resto de personajes que intervienen vemos los diferentes episodios que decide explicarnos.
De los episodios narrados, los que más he disfrutado han sido los que explica que estuvo de corresponsal de guerra en Egipto. Las pirámides, los viajes interiores por el país…
La historia no sigue un orden cronológico y va haciendo saltos. En algunos tramos es un relato caleidoscópico.
Muchas gracias a l'Altra Editorial por enviarme un ejemplar, es un libro que me ha encantado y que, sin duda, os recomiendo. Es una narración calmada, pausada pero fluida. Te balancea de un lugar a otro.