Josefina Caball Guerrero (Traductor)
Editorial: L'Altra Editorial (02/06/2021)

GUANYADORA DEL PREMI MAN BOOKER 1987

GUANYADORA DEL PREMI GOLDEN MAN BOOKER

“Una obra magnífica que ens estira, ens atrapa i ens entristeix i té un sentit de l’humor inesperat, intel·ligent. Deixa traces a l’aire molt després d’haver tancat el llibre”, Anne Tyler

Guanyadora del prestigiós premi Man Booker l’any 1987, i més recentment del Golden Man Booker al millor llibre premiat de la dècada dels vuitanta, Moon Tiger és ... >Voir plus

Passiopelsllibres
 26 July 2021
Sabeu què és un moon tiger? Per descobrir -ho, us animo a que llegiu aquesta història de Penelope Lively. En aquest cas ens retrata la Clàudia, una dona gran que està ingressada a l'hospital i que escriu sobre la seva vida, semblant a un diari personal, però tenint en compte la història del món. Les històries poden ser personals i particulars però marcades pel lloc i el moment què vivim.
Vaig començar la lectura i la Clàudia em va semblar un personatge molt interessant. És d'aquells personatges que en un principi rebutges però que segueixes llegint i li dones una oportunitat. T'acaba sorprenent.
Una guerra mundial, les relacions amb les persones que la rodegen, els diàlegs amb el seu germà no tenen pèrdua. de seguida, copsem que és una persona molt intel·ligent, independent, bel·ligerant i amb les idees molt clares. A través dels seus ulls i de la resta de personatges que hi intervenen veurem els diferents episodis que ens vol explicar.
Dels episodis que narra els que més he fruit han estat els que explica que va estar de corresponsal de guerra a Egipte. Les piràmides, els viatges per l'interior del país...
La història no segueix un ordre cronològic i va fent salts. En alguns trams és un relat calidoscòpic.
Moltes gràcies a l'Altra Editorial per enviar-me un exemplar, és un llibre que m'ha encantat i que us recomano. És una narració calmada, pausada però fluida. Et va gronxant d'un lloc a l'altre.

CASTELLANO!!

¿Sabéis que es un Moon tiger? Para descubrirlo, os animo a que leáis esta historia de Penelope Lively. En este caso nos retrata a Claudia, una mujer mayor que está ingresada en un hospital y que escribe sobre su vida, parecido a un diario personal, pero teniendo en cuenta la historia del mundo. Las historias pueden ser personales y particulares, pero marcadas por el lugar y el momento en el que vivimos.
Empecé la lectura y Claudia me pareció un personaje muy interesante. Es de esos personajes que al principio rechazas pero que sigues leyendo y le das una oportunidad. Te acaba sorprendiendo.
Una guerra mundial, las relaciones con las personas que la rodean, los diálogos con su hermano no tienen pérdida. En seguida, vemos que es una persona muy inteligente, independiente, beligerante y con las ideas muy claras. A través de sus ojos y del resto de personajes que intervienen vemos los diferentes episodios que decide explicarnos.
De los episodios narrados, los que más he disfrutado han sido los que explica que estuvo de corresponsal de guerra en Egipto. Las pirámides, los viajes interiores por el país…
La historia no sigue un orden cronológico y va haciendo saltos. En algunos tramos es un relato caleidoscópico.
Muchas gracias a l'Altra Editorial por enviarme un ejemplar, es un libro que me ha encantado y que, sin duda, os recomiendo. Es una narración calmada, pausada pero fluida. Te balancea de un lugar a otro.

avegadesllegeixo
 30 June 2021
CATALÀ:

Primer de tot, deixeu-me agraïr a l'Altra Editorial l'enviament de l'exemplar perquè m'ha permès descobrir l'estil de Penelope Lively.

M'agradaria destacar, per damunt de tot, la construcció del personatge que ha aconseguit l'autora. Tot i estar postrada en un llit d'hospital, la Claudia desprèn una fortalesa i un caràcter que ja voldrien molts. Part d'això, a banda del component genètic, es deu a la intensa vida que ha portat.

En aquest moment final decideix escriure la història del món, la història del món escrita segons les seves experiències, que no són poques. Una guerra viscuda en primera persona, una manera peculiar d'entendre la maternitat i les relacions amb les persones del seu entorn. Claudia era, sense cap mena de dubte, una dona avançada al seu temps.

A mesura que vas llegint el llibre vas completant el personatge fins que esdevé una dona complexa, gens vulgar, molt intel·ligent.

És una novel·la plena de detalls històrics, de reflexions i de maneres d'entendre la vida. Amb uns personatges molt diversos que complementen perfectament a la protagonista.

M'ha encantat el personatge que ha creat Lively i la potència que li ha sabut donar. Si us agraden els personatges impactants, us el recomano molt.

Vosaltres què preferiu, una bona història o un bon personatge?

ESPAÑOL:

Antes de nada quiero agradecer a L'Altra Editorial el envío del ejemplar porque me ha permitido descubrir el estilo de Penelope Lively.

Me gustaría destacar, sobre todo, la construcción del personaje que ha conseguido la autora. Aunque está postrada en una cama de hospital, Claudia desprende una fortaleza y un carácter que muchos querrían. La culpa de esto la tiene, aparte del componente genético, la intensa vida que ha llevado.

En este momento final de su vida decide escribir la historia del mundo, la historia del mundo escrita según sus experiencias, que no son pocas. Una guerra vivida en primera persona, una manera peculiar de entender la maternidad y als relaciones con las personas de su entorno. Claudia era, sin ninguna duda, una mujer avanzada a su tiempo.

A medida que vas leyendo vas completando el personaje hasta que se convierte en una mujer compleja, para nada vulgar, muy inteligente.

Es una novela llena de detalles históricos, de reflexiones y de maneras de entender la vida. Con unos personajes muy diversos que complementan perfectamente a la protagonista.

Me ha encantado el personaje que ha creado Lively y la potencia que le ha sabido dar. Si os gustan los personajes impactantes, os lo recomiendo mucho.

Vosotr@s que preferís, una buena historia o un buen personaje?
Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..

Una corte de rosas y espinas

Es un retelling de...

Cenicienta