Editorial: crims.cat (15/03/2021)

Calificación promedio : 3.75/5 (sobre 2 calificaciones)
Un bosc, un parc i un jutjat. Què poden tenir en comú aquests tres escenaris? Doncs més del que us penseu, sobretot si, a més, fem una ullada als protagonistes que s’hi mouen. Perquè costa d’imaginar les coses que poden arribar a unir un filòsof mediàtic, una jutgessa respectada, una jove sense futur i un petit delinqüent superb i pagat d’ell mateix. La resta és l’angoixa, la tensió, els ulls nerviosos i les mans que passen pàgines, impacients... Perquè no oblideu q... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 20 April 2021
Una de les meves debilitats literàries és el gènere negre i els nostres amics de Crims.cat ho saben molt bé.
Avui us vull parlar de la darrera novel·la de Jordi Cervera, un autor prolífic que deixa una empremta molt personal en la seva prosa.
El títol d'aquesta novel·la diu més del que us penseu Justícia quasi poètica és molt més que una frase feta, una manera karmàtica de dir quelcom, en aquest cas va un pas més enllà.
La seva portada amb un fons negre emmarca la figura de la dama de la justícia, un justícia cega que manté en equilibri la balança del bé i del mal, una imatge coneguda però que ressalta pel fet que ve il·luminada des de darrera, com si allò que estes jutjant davant seu és mantingues a la foscor, una veritat que no sembla sortir a la llum i que només podrà trobar resposta a esquenes d'aquesta justícia i més concretament en la venjança.
Com deia Francis Bacon: “La venjança és una mena de justícia salvatge” i mai millor dit.
Entrem a la novel·la, l'embolcall de la trama la trobarem a Barcelona i rodalies, un bosc, un parc i un jutjat, tres espais molt diferents que acabaran confluint de la mà d'uns personatges que sembla que no tenen res en comú. Una jutgessa, un filòsof mediàtic, una jove sense un camí clar a la vida i un delinqüent cregut.
Narrada en tercera persona, amb capítols marcats per la visió d'un personatge en concret que ajuda a dibuixar el conjunt de la situació, amb unes descripcions molt acurades i un tempo que atrapa al lector descobrirem per una banda sentiments molt humans com l'angoixa, una buidor profunda, la necessitat d'aventures, tensió, avorriment de la pròpia feina i el joc del poder, l'engany i la venjança jugat sota els llençols del sexe pur i dur.
A tots ens agrada pensar que la justícia és justa però el sistema pot fallar ja sigui per motius humans o de procediment, però si aquesta falla què queda? Prendre's la justícia per la nostra mà? Venjar-nos?
És possible que la justícia tingui més d'una cara, i si de sobte es treu la vena dels ulls i veu que s'equivoca, que no pot pair el que ha de fer i pren un altre camí?
Prepareu-vos per una trama dura, implacable i seductora. Com molt bé ens pregunten a la contraportada “Quan acabeu, podreu tornar a mirar la justícia amb els mateixos ulls?”
No us puc desvetllar la trama si realment vull que la gaudiu, a mi personalment m'ha atrapat.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
avegadesllegeixo
 18 May 2021
CATALÀ:

Ja us he parlat de la col·lecció Crims.cat de l'editorial Alrevés, és una col·lecció dedicada a la novel·la negra en català amb autors de casa i amb noms estrangers europeus de ressò i prestigi.

L'últim llibre de la col·lecció és el que us proposo avui, Justícia quasi poètica de Jordi Cervera, un llibre d'extrems i amb molt sexe, on els quatre personatges principals són els protagonistes d'unes històries plenes d'intriga.

És un llibre fosc on destaquen les relacions personals intenses, a nivell de sentiments i a nivell sexual. Si sou sensibles val més que el llegiu sota avís, hi ha escenes que poden ferir la vostra sensibilitat, a mi m'han fet patir. Tot i que al començament em semblava que estava una mica perduda al final tot va prenent sentit.

Com us podeu imaginar, us el recomano si us agrada el gènere, tot i que aquest és una mica més hardcore de l'habitual en novel·la negra, a mi m'ha fet gaudir molt.

I vosaltres, us animeu?

ESPAÑOL:

Anteriormente ya os hablé de la colección Crims.cat de la editorial Alrevés, es una colección dedicada a la novela negra en catalán con autores de casa y con nombres extranjeros europeos de reconocido prestigio.

El último libro de la colección es el que os propongo hoy, Justícia quasi poètica de Jordi Cervera, un libro de extremos y con mucho sexo, donde los cuatro personajes principales son los protagonistas de unas historias llenas de intriga.

Es un libro oscuro donde destacan las relaciones personales intensas, a nivel de sentimientos y a nivel sexual. Si sois sensibles es mejor que lo leáis avisados, se describen escenas que pueden herir vuestra sensibilidad, a mi me han hecho sufrir. Aunque al inicio estaba un poco perdida al final todo va tomando sentido.

Como os podéis imaginar, os lo recomiendo si os gusta el género, aunque este es un poco más hardcore de lo habitual en novela negra, yo he disfrutado mucho.

Y vosotr@s, os animáis?
Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..
otros libros clasificados: crimenVer más

Autoras de novela negra y policíaca

10 negritos

Agatha Christie