Crítica de avegadesllegeixo

avegadesllegeixo
02 December 2020
CATALÀ:

Per si no ho sabeu us ho confesso ara, m'agrada la literatura oriental. Aquesta manera de narrar que transpira serenitat i calma i sempre, sempre, d'una manera o altra impacta, em té el cor robat.

És una literatura crítica, però sense ser rotunda, sobretot les noves fornades d'escriptores joves. En el cas d'aquesta novel·la es fa una crítica a la societat individualista a través de la vida de dues persones solitàries, i que cada una, a la seva manera, viu la seva invisibilitat.

Durant la lectura veurem la transformació que pateix la protagonista, forçada per la manifassejada d'una altra persona, no perquè ella ho busqui. És interessant si ens fixem en les descripcions detallades del dia a dia de la dona de la faldilla violeta i la dona de la jaqueta groga, i l'interès que ens desperta arribar al final. És un bon exemple de literatura japonesa, pausada, costumista i detallista.

La veritat és que, en aquest cas, no m'ha acabat de convèncer. No sé, quan he acabat de llegir el llibre m'he quedat una mica freda. No sé si aconsellar-vos-el o no. Potser és millor que el jutgeu vosaltres mateix@s

Algú per aquí que l'hagi llegit i en tingui una opinió diferent?

ESPAÑOL:

Por si no lo sabíais, os lo confieso ahora, me gusta la literatura oriental. Esta manera de narrar que transpira serenidad y calma y siempre, siempre, de una forma u otra, impacta, me tiene el corazón robado.

Es una literatura crítica, aunque sin rotundidades, sobretodo las nuevas escritoras jóvenes. En el caso de esta novela se hace una crítica a la sociedad individualista a través de la vida de dos personas solitarias, y que cada una a su manera, vive su invisibilidad.

Durante la lectura vemos la transformación que sufre la protagonista, forzada por el mangoneo de otra persona, no porque ella lo busque. Es interesante si ns fijamos en las descripciones detalladas del día a día de la mujer de la falda violeta y la mujer de la rebeca amarilla, y en el interés que nos despierta llegar al final. Es un buen ejemplo de literatura japonesa, pausada, costumbrista y detallista.

La verdad es que, en este caso no me ha acabado de convencer. No sé, cuando he acabado el libro me he quedado un poco fría. No sé si recomendarlo o no. Quizás lo mejor es que lo juzguéis vosotr@s mism@s.

¿Alguien por aquí que lo haya leído y tenga una opinión diferente?
Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..