Crítica de avegadesllegeixo

avegadesllegeixo
23 September 2021

dijous, 23 de setembre de 2021
El vincle més fort de Kent Haruf
Autor/a: Kent Haruf (Colorado, 1943)

Editorial: Periscopi

Any de la primera edició: 2021

Llengua original: Anglès

Traducció: Marta Pera Cucurell

Gènere: Novel·la contemporània

Número de pàgines: 296

CATALÀ:

Després d'una llarga temporada he tornat a Holt gràcies al millor amfitrió possible, en Haruf. Aquest cop m'ha agradat conèixer a l'Edith i al Sanders, i també al Lyman.

He llegit en algun lloc que l'autor està preocupat per les vides petites, de gent anònima. Jo hi afegiria que explica vides dramàtiques però sense caure en el victimisme, ho fa amb molta naturalitat i tendresa.

En aquest cas ens parla de sacrifici, el que ha fet l'Edith per la seva família, i ho fa amb el seu ritme característic, lent, pausat, tendre, potser una mica més descriptiu que en les altres novel·les (la part de la fira de bestiar se m'ha fet una mica pesada, però res que no es pugui perdonar).

Coneixent la vida de l'Edith podríem dir que Haruf fa un homenatge a les dones del món rural. Aquest és un personatge que va creixent al llarg del relat i d'adolescent sacrificada passa a ser una dona madura i valenta.

Sempre, sempre, sempre us recomanaré que llegiu l'obra de Haruf, ens explica vides senzilles que, amb la seva prosa converteix en vides molt especials. És una lectura pausada i molt i molt tendra.

Us heu enamorat ja de Holt?

ESPAÑOL

Después de una larga temporada he vuelto a Holt gracias al mejor anfitrión posible, Haruf. Esta vez me ha gustado conocer a Edith y a Sanders, y también a Lyman.

He leído en algún sitio que el autor se preocupa por las vidas pequeñas, de gente anónima. Yo añadiría que explica vidas dramáticas per sin caer en el victimismo, lo hace con mucha naturalidad y ternura.

En este cas o nos habla de sacrificio, el que ha hecho Edith por su familia, y lo hace con su ritmo característico, lento, pausado, quizás un poco más descriptivo que en las otras novelas (la parte de la feria de ganado se me ha hecho un poco pesada, pero nada que no pueda perdonarse).

Conociendo la vida de Edith podríamos decir que Haruf hace un homenaje a las mujeres del mundo rural. Este es un personaje que va creciendo a lo largo del relato, y la adolescente sacrificada se convierte en una mujer madura y valiente.

Siempre, siempre, siempre os recomendaré que leáis la obra de Haruf, nos cuenta vidas sencillas que, a través de su prosa se convierten en vidas muy especiales. Es una lectura pausada y muy, muy tierna.

¿Os habéis enamorado ya de Holt?

Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..