Crítica de avegadesllegeixo

avegadesllegeixo
27 November 2020
CATALÀ:

Un cop més m'he deixat seduir per Almudena Grandes. Ja us he comentat en altres ressenyes que m'agrada la manera que té de descriure episodis de la guerra i la postguerra. Ho fa d'una manera molt plana i molt didàctica.

Aquest és el quart lliurament dels Episodos de una guerra interminable, i ens parla de l'Espanya de la postguerra, quan molts nazis fugits dels seus països per la segona guerra mundial es van establir al país on van ser protegits pels franquistes. I ens detalla l'existència d'una xarxa d'evasió de criminals de guerra dirigida per Clara Stauffer.

És un llibre de canvis d'identitat, de lluita per la supervivència i de fortes conviccions. de personatges, com sempre valents i implicats, tots ells molt ben creats. Alguns van ser reals, altres no, però tots tenen els seu lloc molt ben trobat a la història del doctor Gracía.

En algun moment se m'ha fet una mica complicada la lectura pel gran número de personatges que apareixen però, un cop estàs posada a lloc, val la pena seguir. Es nota un gran coneixement del tema per part de l'autora i una gran tasca de documentació.

Un cop més no puc evitar recomanar-vos que llegiu qualsevol llibre de l'Almudena Grandes. A mi, fins ara, m'han agradat molt tots els que he llegit.

Què n'opineu vosaltres? Heu llegit l'autora?

ESPAÑOL:
Una vez más me he dejado seducir por Almudena Grandes. Ya os he comentado en otras reseñas que me gusta su forma de describir episodios de la guerra y la posguerra. Lo hace de una manera muy plana y didáctica.

Esta es la cuarta entrega de los Episodios de una guerra interminable, y nos habla de la España de la posguerra, cuando muchos nazis huidos de sus países por la segunda guerra mundial se establecieron en el país donde estuvieron protegidos por los franquistas. Y nos detalla la existencia de una red de evasión de criminales de guerra dirigida por Clara Stauffer.

Es un libro de cambios de identidad, de lucha por la supervivencia y de fuertes convicciones. de personajes, como siempre, valientes e implicados, todos ellos muy bien creados. Algunos fueron reales, otros no, pero todos tienen su sitio bien definido en la historia del doctor García.

En algún momento me ha resultado un poco complicada la lectura debido al gran número de personajes que aparecen pero, cuando ya has entrado en la historia, vale la pena seguir. Se nota un gran conocimiento del tema por parte de la autora y un gran trabajo de documentación.

Una vez más no puedo evitar recomendaros que leáis cualquier libro de Almudena Grandes. A mi, hasta el momento, me han gustado todos los que he leído.

¿Qué opináis vosot@s? ¿Habéis leído a la autora?
Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..